וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במתכונת שבת: שביתת הרופאים נכנסת ליומה השני

אריאל נוי

6.4.2011 / 6:00

לאחר שישיבתם עם נציגי האוצר הסתיימה ללא תוצאות, ימשיכו היום הרופאים בהשבתת בתיה"ח הציבוריים. עם זאת, הקופות יחזרו לפעילות תקינה. אמש דווח על עומס במיון ובמחלקות הפנימיות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שי מכלוף, אלברטו דנקברג, דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ)'

שביתת האזהרה במערכת הבריאות תיכנס היום (רביעי) ליומה השני והאחרון לפי שעה, כשבתי החולים הציבוריים ברחבי הארץ יפעלו במתכונת שבת, כחלק ממחאת הרופאים על שכרם ותנאי העסקתם. עם זאת, סניפי קופות החולים לאומית וכללית, שהושבתו אמש, יחזרו היום לפעילות תקינה. פגישתם של נציגי האוצר ונציגי הסתדרות ההסתדרות הרפואית הסתיימה אמש ללא התקדמות בסוגיית הסכם השכר, ונציגי הצדדים סיכמו על שלוש פגישות נוספות בשבוע הבא.

בדומה לאמש, בתי החולים הציבוריים יפעלו כאמור במתכונת שבת, ויטפלו רק במקרי חירום. מרפאות החוץ לא יפעלו, וכך גם בתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים הממשלתיים. תורים וניתוחים שנקבעו ואינם דחופים יידחו, ובמחלקות ישהו רק רופאים כוננים. לא יתבצעו בדיקות MRI ו-CT, וכן טיפולי הפריה חוץ גופית.

"עומס בלתי רגיל במיון ובפנימיות"

למרות ההשבתה, חדרי המיון יפעלו כרגיל, וכך גם מחלקות הטיפול הנמרץ. מחלקות הפגיות ומחלקות יולדות יפעלו אף הן כסדרן, וכן יינתנו גם טיפולי כימותרפיה לחולי סרטן וטיפולי דיאליזה דחופים. במהלך השביתה, משרד הבריאות יפעיל ועדות חריגים באמצעותן ניתן יהיה לאשר ביצוע של טיפולים חריגים. ההסתדרות הרפואית תמשיך להפעיל את מוקד פניות הציבור, שמספרו 5104*, בו ניתן יהיה לברר על תורים שנקבעו מראש.

יומה הראשון של השביתה הביא לשיבושים קשים בפעילות בתי החולים. בבית החולים שיבא בתל השומר, תוכננו להתקיים מאתיים ניתוחים, מתוכם בוצעו לבסוף רק 15. בבית החולים רמב"ם בחיפה בוצעו רק שישה ניתוחים מתוך 50 שתוכננו. ד"ר אבי ויסמן, מוועד הרופאים של בית החולים, אמר אמש כי "בחדר המיון היה עומס בלתי רגיל, וגם במחלקות הפנימיות. אנחנו מצפים שמחר העומס ירד, כי קופות החולים לא ישבתו. אנחנו מקווים שנחזור לדיונים במהרה ושהשביתה תסתיים".

החולים מבינים את הרופאים, אך מאוכזבים

הרופאים זכו לתגובות מעורבות מצד החולים באשר לשביתתם. לצד אלו שתמכו במאבקם הצודק, היו גם אלה שמטבעם התאכזבו שהמאבק פוגע במצבם הרפואי. ציפי סלע, תושבת היישוב עשרת הסמוך לאשדוד, בת 65, ציפתה לניתוח להחלפת ברך במשך חמישה חודשים ותכננה לעבור אותו בבית החולים הלל יפה אצל דוקטור סבי רוג'ה. "חיכיתי זמן רב לניתוח, אני סובלת מכאבי תופת ואיכות החיים שלי נפגעת מדי יום. הניתוח הזה היה הצלה בשבילי ואמור היה לשפר את איכות החיים שלי", סיפרה סלע.

סלע הוסיפה כי "היה לי קשה מאוד עם הבשורה הזו ועכשיו אני צריכה להתחיל הכול מחדש. אדם מגיע מוכן נפשית ועושה סידורים במקום העבודה ועם המשפחה לפני הניתוח ואז מודיעים לו שהניתוח מבוטל". סלע התייחסה לשביתת הרופאים ואמרה כי "קטונתי מלשפוט את הרופאים. הם עובדים סביב השעון ואין ספק שהאוצר צריך להתעשת כי בסופו של דבר מי שנפגע מזה הוא האזרח".

מחאתם של הרופאים נופלת לפי שעה על אוזניים ערלות. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, סיפר לוואלה! חדשות כי "השביתה מיותרת. צריך לעבוד על הנושאים שבמחלוקת, אבל הרופאים הגזימו". ליצמן תמה: "מי מבקש תוספת של משכורת של חמישים אחוז?" - והשיב לעצמו: "רק מי שרוצה לשבות מבקש תוספת כזו גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully