וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הבריאות: הרופאים רק חיפשו סיבה לשבות

אריאל נוי

5.4.2011 / 19:29

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מתפאר בהישגיו, אך מודע לעומס בבתי החולים. הוא מתקשה להבין את הביקורת כלפיו, ומאשים את הסתדרות הרופאים ב"השבתה לצורך השבתה"

"הרופאים עושים עבודה קשה וקדושה ויש לתגמל אותם היטב. עם זאת, הם צריכים לבקש תוספות שלא יפרצו את השכר המקובל במשק" - כך אומר הערב (שלישי) סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בשיחה עם וואלה! חדשות, בתום היום הראשון לשביתת האזהרה של הרופאים.

ליצמן מגיב בזעם על הביקורת שהופנתה אליו מצד רופאים רבים, שחשים תסכול מכך שהשר הממונה על מערכת הבריאות אינו מזדהה לחלוטין עם מאבקם. "אני זה שמנהל מאבק עיקש נגד האוצר. אני זה שמוביל את מהפיכת השר"פ (שירותי רפואה פרטיים). התגמול לפריפריה - זה רק אני. איך אפשר להגיד שאני לא תומך?". לדבריו, הביקורת מגיעה דווקא מצד חברי הכנסת. "הייתי מצפה לשמוע דברים כאלה מח"כ רחל אדטו, ולא מרופאים בבתי חולים", אומר ליצמן.

סגן שר הבריאות גם סבור כי התנהלותה של ההסתדרות הרופאים אינה נכונה. "השביתה מיותרת. צריך לעבוד על הנושאים שבמחלוקת, אבל הרופאים הגזימו". הוא תמה: "מי מבקש תוספת של משכורת של חמישים אחוז?" - ומשיב לעצמו: "רק מי שרוצה לשבות מבקש תוספת כזו גבוהה".

"יש גבול ליכולות של האוצר - ולכל משא ומתן"

מי שכיהן שנים רבות כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת, מכיר היטב את כל נבכי האוצר. "גם למשא ומתן יש גבול, וגם ליכולות של האוצר יש גבול", אמר ליצמן. "לא כולם אוהבים את הפתרונות שהעליתי, כולל אלה של השר"פ, אבל צריך גם להוריד את העומס בתורניות וצריך לשפר את התנאים". ראשית כל, הוא טוען, צריך לשים קץ לשביתה.

ח"כ רחל אדטו (קדימה), בעצמה רופאה, אמרה בתגובה להאשמותיו של סגן שר הבריאות כי "עיקר הביקורת נגד ליצמן היא הציניות שלו. הרי הוא אמר בריש גלי כי בזמן שיש שביתה, פחות חולים נוטים למות. במקום לתמוך ברופאים הוא מתנגח בהם, וצר לי על הדרך הזו". לדברי אדטו, "פתרון השר"פ של ליצמן מיועד בעיקר לעשירון העליון, לכאלה שעוברים ניתוחים פרטיים ומרוויחים מספיק. העשירון העליון של הרופאים לא צריך להיות חלק ממשא ומתן שכזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully