וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויאמר פרעה ignore, ויצייץ משה אל אלוהים

מוטי לוי

5.4.2011 / 19:15

פסח דיגיטלי. סרטון שהופץ באתר יוטיוב על ידי ארגון "אש התורה", מציג את סיפור יציאת מצרים מנקודת מבט מודרנית ומשעשעת בעזרת פייסבוק, טוויטר, גוגל ושאר ענקי הטכנולוגיה של הרשת

אילו למשה היה פייסבוק, איך הוא היה מ?ת?ק?שר עם פרעה? את התשובה לשאלה מספק סרטון משעשע שמפיץ בימים אלה ארגון "אש תורה" באתר יוטיוב. בסרטון נראה המנהיג המיתולוגי, משה רבנו, מנהל צ'אט עם אלוהיו בסקייפ. כשאלוהים מצווה על משה ללכת "מצרימה" משיב לו משה: "אני כבר זז". כמו כן נראה בסרטון משה כשהוא מאתר את הארמון המצרי על ידי מפות של גוגל ומתכתב עם פרעה בג'ימייל. הכתובת של פרעה, למקרה שתהיתם, היא: pharaoh@egypt.gov.

עוד ניתן לצפות במשה מזמין 50 מיליון צפרדעים באתר אמזון אותן הוא שולח למצרים בתור "סיפתח". לאחר שאלוהים מכביד את לב פרעה, שמשיב באייפון כי לא ישלח את עם ישראל ממצרים, מגיעה המכה הקשה ביותר - מועדון הבכורות המצרי בגוגל מתרוקן. גם טוויטר לא מקופח בסרטון, ומשה "מצייץ" באמצעותו לבני ישראל כי הגיע הזמן לעזוב את מצרים.

שרגא סימון, מאנשי "אש התורה" ומעורכי הסרטון, הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "יש לאנשים תפיסות מוטעות על כך שהיהדות והתורה הם עניין עתיק. האמת היא שהרעיונות היהודיים על החיים רלוונטיים מאוד לעולמנו". לדבריו, "חשבנו שעל ידי לקיחת סיפור יציאת מצרים והעברתו למרחב הווירטואלי המודרני נוכל לשבור את התפיסות האלה".

סימון הוסיף כי "זו כל המטרה של 'אש התורה' - להעביר את הערכים היהודיים בדרך שתגיע לאנשים שבמקרים אחרים לא היו פתוחים אליהם, והכל בשפה שהם מבינים". באשר לשאלה האם סרטון כזה לא מעורר את כעסם של החרדים על היחס ה"מזלזל" למשה רבנו ואלוהים, השיב סימון כי "אין לנו תשובה בנושא מפני שלא קיבלנו שום תלונות. הקפדנו לא לכתוב שום דבר לא מכובד כלפי התורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully