וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"ש הכנסת: מתנגד לחקור נסיעות של ח"כים

פנחס וולף

5.4.2011 / 14:31

יועמ"ש הכנסת אייל ינון הפתיע את חברי הוועדה לביקורת המדינה, לאחר שאושרה הרחבת סמכויות יועץ המבקר, על רקע פרשת ביבי-טורס. "הבקשה להכליל ח"כים היא לא לגיטימית"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

הוועדה לביקורת המדינה אישרה היום (שלישי) מחדש, פה אחד, הענקת סמכויות של ועדת חקירה לנחום לוי, יועצו של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס. הרחבת הסמכויות תשמש בין היתר עבור חקירת פרשת "ביבי-טורס", בה אמור המבקר לבדוק האם ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מימון לא חוקי לנסיעותיו.

היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, הביע את הסתייגויותיו לדרישת חברי הוועדה לביקורת המדינה, שלפיה המבקר יבדוק גם את נסיעות השרים וחברי הכנסת בעשור האחרון. ינון עשה אבחנה בין בדיקת נסיעותיהם של שרים וסגני שרים בהווה ובעבר, שלכך אין לו התנגדות, ולנסיעות של ח"כים, שלכך הוא מתנגד, בשל העובדה שלטענתו חברי הכנסת וועדות הכנסת, כולל ועדת האתיקה, עד כה לא היו תחת פיקוח של מבקר המדינה.

לדברי ינון, "אני מוצא קושי רב בהיקף הבקשה כפי שהוגשה. התפיסה בדרך כלל היא שהכנסת היא גוף מבוקר, ומבקרי המדינה עשו אבחנה על ביקורת על מנהל הכנסת והימנעות מביקורת על חברי הכנסת. כך גם לגבי נשיאים לשעבר. אין מדובר רק בפעילות הח"כים אלא גם את שיקול דעתה והחלטותיה של ועדת האתיקה שמקובל על מבקרי המדינה שאינם מבקרים את פעילותם של ועדות הכנסת". ינון הוסיף כי "הבקשה במתכונתה הנוכחית היא לא לגיטימית. אם זה יהיה רק על שרים וסגני זרים, זה לגיטימי".

ינון התייחס גם לנסיעותיו של ראש הממשלה ואמר: "בנוגע לנסיעותיו של ראש הממשלה, הנה נתונים מדויקים: על פי רישומי ועדת האתיקה, מאז קבלת החלטת ועדת האתיקה ב- 2002 ועד 2005 לא הגיש ראש הממשלה, שכיהן כשר חוץ וכשר האוצר, בקשות לוועדת האתיקה למימון נסיעות בידי גורם חיצוני. אין בידי ועדת האתיקה כל תיעוד לבקשה זו. מאז 2005 ועד התמנותו לראש הממשלה, הוא הגיש 18 בקשות מתועדות שכולן אושרו על ידי ועדת האתיקה. ב-2007 כשנתניהו ביקש אישור לצרף את אשתו לטיסה, המימון שלה לא אושר ומאז ועד היבחרו לראש הממשלה הוא לא ביקש אישור לצרפה".

עוד אמר היועץ המשפטי של הכנסת כי "בחלק קטן מהמקרים, ראש הממשלה ביקש אישור שאותו גורם מממן יממן גם את אשתו. ארבע הבקשות אושרו על ידי ועדת האתיקה. מאז ינואר 2007 ועד לבחירתו כראש ממשלה נסע נתניהו באישור ועדת האתיקה תשע פעמים, ובכל הנסיעות הללו הוא לא ביקש נסיעות לרעייתו בידי גורם חיצוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully