וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: קדחת השחת

ד"ר איל נחמיאס

5.4.2011 / 9:33

רוצים ללמוד איך בודקים שהכלב שלכם לא מיובש, או מה צריך לעשות כשהוא לא מפסיק להתגרד? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של וואלה! בעלי חיים, עונה על הכל

כלב רועה גרמני לבן בשדה פרחים. ShutterStock
על פרווה לבנה כזו אפשר למצוא פרעושים בקלות/ShutterStock

יש לי ג'ק ראסל בן שנה ו-4 חודשים אשר כל הזמן מתגרד. הוא נקי ואין עליו כל פרעושים. אני מאכיל אותו בפרו-פלאן עוף ואורז. האם כדאי להחליף לו תזונה?

ייתכן והכלב סובל מאלרגיה , נסו לבדוק היטב ראשית האם באמת אין פרעושים או לא היו פרעושים על ידי איתור צואת פרעושים שחורה בגודל גרגירי חול. נסו לשקול להחליף מזון למזון על בסיס סלמון. המזון בעל מרכיבים עדינים במיוחד ומכיל חלבון בשר סלמון וריכוז גבוה של חומצות שומן חיוניות. הוא יכול להתאים לגורים ללא בעיה. במקרים מיוחדים ניתן לשקול גם שימוש במזון רפואי היפו אלרגני. תוכלו לשאול את הווטרינר שלכם לגבי זה.

אילוסטרציה. ShutterStock
אף יבש אומר פחות ממה שנהוג לחשוב/ShutterStock

מה עושים אם בזמן ערות אפו של הכלב ממש חם ויבש?

טמפרטורת הגוף של הכלב היא גבוהה יותר ואין לכם סיבה לדאוג. בזמן השינה הכלב פחות מלחית ומן הסתם פחות מרטיב את אפו. בכלל אין לחום האף או לחותו משמעות רפואית מרחיקת לכת כפי שאני שם לב שאנשים רבים מיחסים לה. יש מקומות אחרים בגוף הכלב מהם ניתן להתרשם על מצבו, חומו ומצב הנוזלים שלו.

אם בכל זאת רוצים למדוד לכלב חום, דרך טובה בפי הטבעת –חשוב להכניס את המדחום היטב ולהצמיד לדופן המעי.

לגבי רמת נוזלים, אפשר לבצע בדיקת הריריות של החניכיים. הן צריכים להיות ורודים. ניתן לבצע עליהן מבחן מלוי קפילרי –לחיצה קלה ובדיקה כמה זמן עד שהופכות מלבנות לורודות שוב. נורמלי זה בין 1-3 שניות.

הנה כמה סימנים חשובים: ריריות יבשות משמעותן התייבשות; ריריות חיוורות או לבנות, משמעותן לחץ דם נמוך או אנמיה חמורה; ריריות אדומות או מודגשות משמעותן לחץ דם גבוה ואפשרות של מאמץ או זיהום; ריריות כהות או אפורות משמעותן חוסר חמצן , ציאנוזיס.

במפגשי גורים אני מלמד את בעלי הכלבים לבצע את הבדיקות הקטנות האלו ולדעת לאבחן לבד דברים בסיסיים. ממש כמו בחוג וטרינר צעיר.

מפגש הקרוב למי שמעונין ב-29.4 יום שישי בנחל אלכסנדר ליד קיבוץ מעברות בין 13:30-16:00

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הכלבה סובלת מאי ספיקת לב. הכלבה בת 15, אך בעלת מרץ וחיוניות. לאחרונה החל מצבה להידרדר. הדופק שלה מהיר והיא מתנשמת בכבדות. הרופא ערך בדיקות ואמר כי אין לה בעיות בכליות. הוא המליץ על התרופות כמו פוסיד, אנלדקס, ואנוקסין. זה בסדר?

נשמע כמו טיפול לאי ספיקת לב. הלב לא מצליח להעביר את כמות הנוזל מצד לצד ולכן נוזל מצטבר בריאות. בהחלט עשוי להיות שיפור משמעותי בטיפול תרופתי. התייעצו עם הווטרינר האם ניתן לתת פוסיד יותר פעמיים ביום מאחר ומשך ההשפעה של התרופה אינו יותר מאשר 4 שעות. כך, שהצטברות הנוזלים בריאות עלולה להיווצר בין מתן התרופות.

אנלפריל מסייע להורדת העומס על הלב וכמות הדם המגיעה אליו, הדיגוקסין מסייע לשיפור כוח ההתכווצות של הלב. יש לו רעילות מסוימת במתן בעודף. אם מופיעות הקאות או דיכאון צרו קשר עם הרופא. יש לבדוק תפקוד הכליות ורמת אשלגן בדם לפחות כל חודשיים בבדיקת דם.

בנוסף, יש תרופה חדשה יותר העשויה להחליף את האנלפריל ודיגוקסין והיא נקראת פימובנדאן . היוועצו בווטרינר לשם כך. קחו בחשבון שהיא יקרה יותר וקשה להשגה לעיתים. חשוב להקפיד על מזון איכותי ולהימנע ממאכלים המכילים מלח. מאד רצוי כחלק מהניטור שלכם על מצבה לבצע רישום של קצב נשימה יומי בזמן מנוחה. מספר נשימות לדקה ייתן לכם ולרופא אינדיקציה על החמרה או מצב מאוזן. בהצלחה!

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully