וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערביי ישראל: חשובים גם לימין

עוזי ברעם

5.4.2011 / 8:09

קראתי השבוע שקבוצת "נאמני ארץ ישראל" פנתה אל היועמ"ש לחקור תופעות של הסתה בקרב ערביי ישראל נגד אביגדור ליברמן בנושאי חוקי הנכבה והאזרחות שעברו בכנסת. מה מבקשים "נאמני ארץ ישראל"? שערביי ישראל יחרישו מול המסע המאורגן והשיטתי לפגוע בהם?

איני תמים ואני יודע את היחס שקיים בין רבים מאזרחי ישראל כלפי ערבים וערביי ישראל בפרט. צעירים בסקרים לא מעטים טוענים שאין להם מקום בכנסת, וכי במדינה יהודית וציונית די בייצוג היהודי כדי לבטא את מטרות המדינה וערכיה. אבל דווקא משום שאיני תמים, אני מפקפק בהגיונו של "פורום נאמני ארץ ישראל".

להקים זעקה נגד אפליית הערבים

לו הייתי שייך לפורום, הייתי מקים קול זעקה מקצה הארץ ועד קצה נגד אפליית ערביי ישראל ונגד ניסיון ה"ציוניזציה" שלהם והמחשבה המסוכנת שנותירם מחוץ לגדר ונישאר רק אנחנו. "נאמן ארץ ישראל" הוא מי שרוצה בקיומה ובשגשוגה של המדינה ושואף לשמור על אופייה היהודי. הצטיירות ישראל כמדינה גזענית רודפת מיעוטיה, המחוקקת חוקים מיובאים מיבשת אפריקנית רחוקה, אינה מחזקת את אחיזתנו כאן אלא מחלישה אותה.

אפילו אותם "נאמנים" שלא מוכנים לוותר על שום פלח מהשטחים לפלסטינים חייבים להתייחס לערביי ישראל אחרת. הם חלון הראווה שלנו וההוכחה שדו-קיום אפשרי ושפניה של ישראל לפיוס אזורי.

בהיגיון עקום מנסה הפורום להפוך כל דובר קיצוני של ערביי ישראל לבון טון שלו. שנים אני מסייר בכפרים ערביים. ראש העיר של נצרת ראמז ג'ראיסי - מטובי ראשי הערים בארץ - הוא הדוגמה למנהיגות ערבית שאיתה מדברת המדינה מתוך רצון לסייע ולא מתוך רצון להכשיל ולגמד את מעמדה. האיש הוא דוגמה למנהיגות אותנטית שאיתה יש לנו סיכוי למפגש פונקציונלי פורה. הוא, ואיתו ראשי ציבור רבים העוסקים בבנייה וביצירה, מוצאים עצמם בצבת של חקיקה גזענית שמשנה את סדר עדיפויותיהם. שהרי מול פוליטיקה שדוגלת באפליה מייצרים פוליטיקה נגדית המאשימה את המפלים בפשיזם. ואז? גם סימני הקיום המשותף הולכים ונעלמים.

מה לזה ול"פורום נאמני ארץ ישראל"? תשובתי היא שפורום כזה חייב להיות החלוץ בשמירה על מעמדם של ערביי ישראל ובהדיפת החקיקה המבזה מבית מדרשו של ליברמן. מי שרוצה בחיזוק המדינה חייב לשמור על היותה מדינה דמוקרטית שמכבדת את המיעוט. מי שמעמיד את נושא האזרחות במבחן מערער את הקרקע שעליה אנו יושבים. על הימין הישראלי שאינו רוצה בוויתורים אמיתיים להשגת שלום, לשנות את יחסו לערביי ישראל, שהרי הם הנדבך העיקרי שקיים "ליום יבוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully