וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שנות מאסר נגזרו על אדם שחנק את אשתו למוות

רמי שני

5.4.2011 / 5:07

12 שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי נגזרו על סלאמה אל דרארגה, אשר חנק למוות את אשתו לאחר וויכוח שפרץ ביניהם. "תפקיד ביהמ"ש הוא הטלת עונשים מרתיעים על הנוקטים באלימות"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר אתמול (שני) 12 שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים על סלאמה אל דרארגה, תושב הפזורה הבדואית, אשר חנק למוות את אשתו במהלך ריב שפרץ ביניהם.

כתב האישום שהוגש נגדו ייחס לו עבירה של הריגה. הוא הורשע במסגרת עסקת טיעון, על אף ביקורת שנמתחה מצד בית המשפט המחוזי בבאר שבע על מהלך זה. "אל דרארגה חנק את רעייתו במהלך וויכוח שפרץ ביניהם", כתבה השופטת צילה צפת בגזר הדין. "הוא לפת ולחץ בכוח על צווארה והמשיך לחנוק אותה תוך כדי נפילתם ארצה, ולבסוף הרפה מאחיזתו והותירה שרועה חסרת הכרה על הרצפה. אחר כך, בסיוע בני משפחתו, פינה את המנוחה לקופת חולים ביישוב סמוך כשהיא ללא רוח חיים, מותה נקבע ע"י רופא בקופת החולים".

צפת הוסיפה בגזר הדין כי "יש להוקיע את מעשיו הנלוזים של הנאשם אשר בחר לעשות שימוש בכוח הזרוע על מנת להשליט את רצונו על רעייתו. מעשיו של הנאשם טומנים בחובם מעצם טיבם וטבעם זלזול מופגן בחיי אדם ומשקפים דפוסי חשיבה בלתי נורמטיביים המסגלים שימוש בכוח הזרוע כאמצעי ליישוב סכסוכים, לכך אין להסכים. תפקידו של בית המשפט במאבק הוא הטלת עונשים מרתיעים ומשמעותיים על הנוקטים באלימות לפתרון סכסוכים, על מנת להעביר מסר, הן לעבריין האינדיווידואלי, והן לעבריינים הפוטנציאלים ולחברה כולה, כי אין החברה טולרנטית להתנהגויות מעין אלה".

עוד נאמר כי "בענייננו, אמנם לא חפץ דרארגה במותה של רעייתו ועשה, לאחר מעשה, את שניתן על מנת להשיג לה עזרה רפואית ולא צלח הדבר בידו. דא עקא, לא ניתן להשיב את הגלגל אחורה, בחמת זעמו, בפרץ אלימותו, חנק דרארגה את אשתו והביא במו ידיו לתוצאה הקטלנית של מות רעייתו".

"בנסיבות אלו", הוסיפה השופטת, "אין לקבל את טענת הנאשם לפיו בצירוף הנסיבות נגרם מותה של המנוחה, ואין לקבל את קשיי הדרך לקבלת עזרה רפואית כאשר הנאשם במו ידיו גרם למצב הרפואי האנוש של המנוחה, וידע גם ידע שעומד הוא על אדמה בה פזורות אבנים במרחק הרב מהעיר ובהיעדר נגישות של כוחות ההצלה במקרי הצורך. יחד עם זאת, נשקלו מאמצי הנאשם להבהיל את המנוחה לקופת החולים הקרובה ובכך לנסות ולהציל את חייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully