וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת פרס-אובמה: ידונו ביחסי המדינות ובפולארד

5.4.2011 / 6:41

אובמה ופרס צפויים להיפגש היום ולדון בהידוק היחסים לאור השינויים במזה"ת, בסוגיית שחרורו של פולארד ובקידום התהליך המדיני עם הפלסטינים. פרס: נפעל לקירוב עמדות שני הצדדים במו"מ

אחרי פגישתו עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, ייפגש הערב (שלישי) הנשיא, שמעון פרס, עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. במרכז הפגישה ידונו, בין השאר, בהידוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לארצות הברית וקידום המו"מ בין ישראל לפלסטינים. בנוסף, מתכוון פרס להעלות בפגישה את סוגיית החייל החטוף גלעד שליט וכן לבקש את שחרור ג'ונתן פולארד מטעמים הומניטאריים.

לפני שיצא לוושינגטון נפגש הנשיא פרס עם רעייתו של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד, אסתר. השניים שוחחו אודות הבכירים האמריקאים שהצטרפו באחרונה למאבק לשחרורו של המרגל. "הוועד להשבת ג'ונתן פולארד הביתה" מסר אמש לוואלה! חדשות כי בפגישה ניכר היה כי פרס ער לתמורות בדעת הקהל בעניין פולארד . "לאחר שעשרות בכירי ממשל, ביטחון ומשפט אמריקאים כבר קבעו שהמשך מאסרו של פולארד הוא עוול משווע, שינוי הוא נדרש ומתבקש".

בוועד הביעו תקווה כי בשעת המפגש עם אובמה, פרס יעביר בצורה חד משמעית את ציפייתם שפולארד ישוחרר לאלתר, והדגישו כי להעלאת הבקשה ישירות לנשיא אמריקאי, "סופסוף, אחרי 26 שנים", עשויה להיות השפעה אדירה.

"נעשה הכל כדי למצוא דרכים יצירתיות"

פגישתם של אובמה ופרס, שתתקיים בשעה 18:45, לפי שעון ישראל, תתחיל כפגישה פרטית, בארבע עיניים, ולאחר מכן יארח אובמה את פמליית הנשיא פרס לארוחת צהריים. במהלך הפגישה פרס יציג בפני אובמה מסמכי מודיעין שהביא מזכירו הצבאי, תא"ל חסון חסון, אשר מציגים את מעורבותן של אירן וסוריה בחימוש חיזבאללה וחמאס. בנוסף, צפוי פרס לציין בפני אובמה כי לדעתו על האמריקאים לתמוך בצעירי המהפכות במדינות המזרח התיכון, וכי הקטר הכלכלי הוא החשוב ביותר בעניין.

בנוגע לתהליך המדיני עם הפלסטינים, אמר פרס עם נחיתתו בארצות הברית כי "נעשה הכל כדי למצוא דרכים יצירתיות ולפעול לקירוב עמדות שני הצדדים על מנת להחזירם לשולחן המשא ומתן".

מלבד פגישתו עם אובמה, פרס נפגש אתמול גם עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון וצפוי להפגש עם סגן הנשיא ג'ו ביידן, הידוע כתומך בשחרור פולארד. לאחר שלושה ימים בוושינגטון, הנשיא ימשיך לפגישה עם הקהילות היהודיות בניו יורק ולפגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, שם הוא מתכוון להעלות, בין היתר, את סוגיית דו"ח גולדסטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully