וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון לנשיא פרס: "עלינו לפעול בשיתוף פעולה"

קובי מנדל

5.4.2011 / 3:18

בפגישתם של קלינטון ופרס שנערכה הלילה במעון הבית הלבן דנו השניים במו”מ המדיני בין ישראל לפלסטינים ובשינויים החלים באזור. קלינטון: ”מחויבותך לשלום היא ההבטחה של ישראל”

נשיא המדינה, שמעון פרס, קיים הלילה (שלישי) פגישה מדינית בארבע עיניים עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, ב"בלייר האוס", מעון האירוח הרשמי של הבית הלבן.

השניים דנו בחיזוק הקשרים האסטרטגיים בין המדינות, בשינויים החלים במזרח התיכון וכן במציאת פתרונות אפשריים לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ביניהם חזרה למשא ומתן מדיני. בפתח הפגישה אמרה קלינטון כי זהו כבוד גדול לארח את הנשיא פרס בוושינגטון וכי הנשיא אובמה, עימו צפוי להיפגש פרס מחר, מצפה לשמוע את עמדתו על השינויים באזור.

הנשיא שמעון פרס עם שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון אפריל 2011. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"השם הילרי קלינטון בישראל מהווה שם של ידידת אמת הפועלת גם בתנאים קשים". שמעון פרס והילרי קלינטון בפגישה/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

עוד אמרה קלינטון לפרס כי "המזרח התיכון נמצא בשינוי הטומן בחובו סיכויים ותקווה לצד אתגרים. אנו צריכים לפעול בשיתוף פעולה ולפעול לשינוי ולעתיד של תקווה". קלינטון הוסיפה בחיוך כי פרס הוא "בן ה-88 הכי צעיר" שהיא מכירה, וציינה כי מחויבותו לשלום היא ההבטחה של ישראל.

"השם הילרי קלינטון בישראל מהווה שם של ידידת אמת הפועלת גם בתנאים קשים בחוכמה, ביצירתיות, תוך השכנת ביטחון מבלי לוותר ולהרים ידיים גם כשהמציאות קשה מנשוא", אמר הנשיא פרס למזכירת המדינה. הוא הוסיף כי המזרח התיכון נמצא תחת מזג אוויר סוער בשל קריאותיהם של בני הדור צעיר לשינוי, לדמוקרטיזציה ולשלום. "ישראל תקווה כי העולם הערבי ימצא דרך לעבר שלום ודמוקרטיזציה, ואנו נשמח לשתף פעולה עם השינויים לטובת שלום ויציבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully