וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: סמכויות המבקר בפרשת "ביבי טורס" יורחבו

4.4.2011 / 20:42

הקואליציה החליטה לתמוך בהרחבת סמכויות המבקר, כך שישוו לזו של ועדת חקירה, בתנאי שתתקיים בקשת המבקר לחקור את נסיעותיהם של כל אישי הציבור בעשור האחרון

ראשי הקואליציה החליטו הערב (שני) להצביע מחר בוועדה לביקורת המדינה בעד הרחבת הסמכויות של יועץ מבקר המדינה, כך שסמכויותיו יהיו כשל ועדת חקירה. הדבר ישפיע גם על חקירת פרשת נסיעותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, בקואליציה דורשים שיו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון, יעלה להצבעה בקשה ממבקר המדינה לבדוק במקביל גם את נסיעותיהם של כל אישי הציבור בעשור האחרון.

ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות שהתקיימה הערב בין השר גלעד ארדן וחברי הכנסת זאב אלקין, אופיר אקוניס ויריב לוין. לדברי אקוניס, "נבחן מחר את כוונותיו של יו"ר הוועדה להפוך את הוועדה לממלכתית ולא לסניף של קדימה". המבקר מיכה לינדנשטראוס צפוי להודיע מחר לגבי אופן הבדיקה בנושא הנסיעות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו. על פי המסתמן, בהודעתו יודיע המבקר על הרחבת הבדיקה, כך שתכלול את נסיעותיהם של פוליטיקאים נוספים בשנים האחרונות והוא מקיים דיונים בכדי לקבוע את רשימת הפוליטיקאים שייבדקו.

השר ארדן הודיע אתמול לפני ישיבת הממשלה כי במידה שהוועדה לא תקיים הצבעה בנושא, הוא יביא הצעת החלטה לממשלה בשבוע הבא, לפיה הממשלה תבקש מהמבקר לבצע חקירה מקיפה על השרים, הח"כים ויושבי ראש האופוזיציה בעשור האחרון. גם מרבית חברי הוועדה לביקורת המדינה שלחו ביום שישי מכתב לח"כ חסון, בדרישה להורות למבקר המדינה לבדוק את נסיעותיהם של כל אישי הציבור – ראשי הממשלה, הנשיאים, יושבי ראש האופוזיציה, השרים והח"כים בעשור האחרון. זאת בהמשך למכתב שכתב יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד) ללינדנשטראוס. חברי הוועדה ציינו כי "אסור להחריג את ראש הממשלה בנושא זה ויש לקיים חקירה מקיפה ושוויונית". לדברי לוין, "על יו"ר הוועדה לביקורת המדינה לחדול ממחטפים וממשחקים פוליטיים שפוגעים בוועדה ובכבודו של מבקר המדינה". הוועדה לביקורת המדינה תתכנס מחר להצבעה חוזרת על בקשתו של המבקר להעניק סמכויות לעוזרו, לאחר שבהצבעה בשבוע שעבר השתתפו רק שלושה מחברי הוועדה. כמה מחברי הכנסת האשימו את יושב ראש הוועדה, יואל חסון מקדימה, במחטף, ודרשו הצבעה חוזרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully