וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירקל: "למדתי על ביטול מינוי גביזון מהתקשורת"

4.4.2011 / 20:19

תשובת המדינה לבג"ץ בנוגע לעתירת אלי גביזון על אי מינויו לנציב שב"ס, חשפה כי ראש הוועדה למינויים בכירים למד על החלטת אהרונוביץ' בנושא מהתקשורת. "היה ראוי להודיע קודם לוועדה"

בתגובת המדינה היום (שני) לבג"ץ בנוגע לעתירתו של גונדר אלי גביזון, ציינו בפרקליטות כי השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', חשש שאם יחזיר את שאלת מינויו של גביזון לתפקיד נציב שירות בתי הסוהר לדיון בוועדה לאישור מינויים בכירים, היא לא תאשר את המינוי ויווצר עיכוב מיותר במינוי הנציב. מתברר שאהרונוביץ' כל כך חשש מכך, עד שהודיע בתקשורת על ביטול המינוי, ומינויו של אהרון פרנקו לתפקיד, עוד לפני שהודיע על כך לוועדה.

במכתב ששלח מזכיר הוועדה לשר לביטחון הפנים, בשמו של יו"ר הוועדה, השופט בדימוס יעקב טירקל, יומיים לאחר ההחלטה על מינוי פרנקו, נכתב כי טירקל מאשר שקיבל יום קודם לכן מכתב בנוגע לבחינת מועמדותו של פרנקו. אולם, בהמשך נכתב כי "השופט טירקל ביקש גם להעיר כי ראוי היה להודיע לוועדה המייעצת על ביטול מועמדותו של גונדר אלי גביזון לתפקיד נציב בתי הסוהר וכן על המלצתך להציע את מינויו של ניצב אהרון פרנקו לתפקיד, קודם פרסום הדברים בתקשורת".

בעוד יומיים ידון בג"ץ בעתירה שהגיש גביזון נגד ביטול מינויו. בעתירה נטען כי הוחלט שלא למנותו לתפקיד בשל "אמירות בעלמא ובדיקת פוליגרף מפוקפקת", וכי מדובר ב-"ניסיון מסוכן להציב רף חדש ופגום לפסילת מינויו של אדם לתפקיד בכיר בשירות הציבורי". מנגד, בתשובת המדינה נטען כי לאור הטענות נגד גביזון והתנהלותו במהלך הבדיקה, מינויו היה צפוי לעורר קשיים משפטיים. עוד צוין בתגובה, כי אהרונוביץ' סבר כי מי שעומד "בראש ובלב המערכת של שירות בתי הסוהר", צריך להיות אדם שהתנהלותו אינה מעוררת סימני שאלה וקשיים משפטיים, וזאת "לשם ביסוס מעמדו של שירות בתי הסוהר והגברת אמון הציבור בשירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully