וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: "גביזון הטעה את בג"ץ, הוא לא מו?נה"

4.4.2011 / 15:35

הפרקליטות הגישה לבג"ץ את תשובתה לעתירתו של מי שהיה אמור להתמנות לנציב שירות בתי הסוהר. לטענת המדינה, "העתירה של גביזון מנוסחת באופן מוטעה ומטעה"

"עצם העובדה שהשר לביטחון הפנים החל בהליכים למינוי של גונדר אלי גביזון לתפקיד נציב השב"ס, אינה מחייבת את המשך ההליכים", כך נטען בתגובת המדינה לעתירה שהגיש גביזון נגד ביטול מינויו. בתגובה, שהוגשה היום (שני) לבג"ץ, באמצעות עו"ד דנה בריקסמן, הממונה על ענייני בג"ץ בפרקליטות, נטען כי העתירה מנוסחת באופן מוטעה ומטעה, מכיוון שגביזון לא מונה עדיין לתפקיד. בפרקליטות מסבירים גם כי השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אינו מוסמך למנות את נציב השב"ס, אלא רק להמליץ על מועמד לממשלה.

בתשובה סוקרת עו"ד בריקסמן את השתלשלות הפרשה מאז נודע על מועמדותו של גביזון, כולל המכתבים האנונימיים על יחסיו עם קצינות בשב"ס, הטענה שטיפל באסירים בניגוד להנחיות השב"ס, החשש שקיבל טובות הנאה בשל כך, ומסקנות בדיקות הפוליגרף שעבר. "לאור הצטברות כל המידע שהיה בפני היועץ המשפטי לממשלה - לגבי הקצינות, לגבי ההליך המשמעתי משנת 1997, השיחות שנקלטו בהאזנות הסתר לעבריינים, הממצאים שעלו במסגרת בדיקת הפוליגרף והתנהלות המועמד לגבי הבדיקה - המסקנה כי מינויו של העותר לתפקיד צפוי לעורר קשיים משפטיים הינה מסקנה מתבקשת ומובנת מאליה", נכתב בתגובה.

עוד צוין בתגובה, כי אהרונוביץ' סבר כי מי שעומד "בראש ובלב המערכת של שירות בתי הסוהר", צריך להיות אדם שהתנהלותו אינה מעוררת סימני שאלה וקשיים משפטיים, וזאת "לשם ביסוס מעמדו של שירות בתי הסוהר והגברת אמון הציבור בשירות". כמו כן, מצוין כי השר לביטחון הפנים חשש שוועדת טירקל לא תאשר את המינוי, מה שהיה גורם לעיכוב במינוי נציב חדש, ופוגע בתפקוד השב"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully