וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר על המקובלים: "הבל שאין בו ממש"

מוטי לוי

4.4.2011 / 14:29

בכירי עולם העסקים הישראלי פוקדים אותם לעתים תכופות ומייחסים להם יכולות על-טבעיות, אבל הרב הראשי לישראל קובע כי תופעת המקובלים היא "הבל שאין בו ממש, לא קדושה ולא טהרה"

לידיעת הגולש נוחי דנקנר: הרב הראשי לישראל שלמה עמאר תקף אמש (ראשון) את תופעת המקובלים וה"באבות" החביבים במיוחד על הקהילה העסקית של ישראל ואמר כי "אלו דברים של הבל שאין בו ממש, אין בו לא קדושה ולא טהרה, אלא דברי הבל ואחיזת עיניים". הדברים נאמרו במסגרת תכנית בתחנת הרדיו החרדית "קול חי", שעסקה במקובל הרב ניר בן ארצי, שמסעיר בחודשים האחרונים בנבואותיו את הקהילה הדתית והחרדית של ישראל.

הרב עמאר סיפר כי לא מדובר בתופעה חדשה, וכי כבר בתקופת הנביאים היו גם "נביאי הבעל" שהיו, לדבריו, "אנשי רמאים שהציגו את עצמם כאילו הם מתנבאים, והם שיטו את העם והטעו את העם ולפעמים הביאו את העם לעניינים חמורים ביותר". הרב עמאר הוסיף כי "בימינו אין נבואה, התבטלה הנבואה. אצל גדולי ישראל שהוגים בתורה כל ימי חייהם לפעמים יש להם סיעתא דשמיא שתפילתם מתקבלת, שזה בבואה של בבואה של רוח הקודש".

"יש בימינו אנשים שיושבים ומקבלים בתור וכל הבא יכולים לומר לו מה שהיה או לא היה, אלה ודאי נביאי השקר במלוא מובן המילה, טועים ומטעים, רובים רחוקים מתורה מאוד ואין בהם יראת שמיים ואני אישית יודע שחלק גדול מהם ודומיהם שעושים עצמם מתנבאים נופלים בעבירות חמורות מאוד", אמר הרב עמאר בראיון, והוסיף כי "בהתחלה זה מתחיל בפשיעה של גזילת ממון, כשמרמים את האנשים שלוקחים את ממונם שלא כדין. אחר כך באות תאוות אחרות, תאוות הכבוד, ואחרי זה כמעט כולם נופלים גם בתאוות חמורות ובזויות, רחמנא ליצלן, וגורמים אסונות נוראיים בעולם. כל שומר נפשו ירחק מכל סוגים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully