וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ארגנטיני: לא הופסקה חקירת הפיגועים בבירה

4.4.2011 / 14:34

שר החוץ הארגנטינאי הגיב לדיווחים לפיהם מדינתו תקפיא את חקירת הפיגועים נגד מוסדות יהודיים בשנות ה-90' לטובת חידוש הסחר עם אירן. לדבריו, "איננו מחפשים נקמה, אלא צדק"

שר החוץ הארגנטינאי, הקטור טימרמן, התייחס היום (שני) לדיווחים לפיהם בואנוס איירס החליטה להקפיא את חקירת הפיגועים בשגרירות ישראל ונגד מרכז הקהילה היהודית בבירה בשנות ה-90', שמאחוריהם עומדת על פי החשד אירן. "עשינו ונמשיך לעשות כל שביכולתנו למצוא את האחראים למעשים ולהביאם לדין", אמר טימרמן במהלך מסיבת עיתונאים במשרד החוץ בירושלים.

"אנו המדינה היחידה בעולם שהביאה ראיות נגד אירן ומעורבותה בטרור. הצגנו אותן לאינטרפול, שהיה מספיק מרוצה כדי להוציא 'כרטיסים אדומים'". טימרמן סיכם את דבריו ואמר כי "איננו מחפשים נקמה, אלא צדק. סבלנו מטרור בינלאומי בארגנטינה ואסור לשכוח את הקורבנות".

טימרמן התייחס בדבריו גם להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'. "אין לנו אינטרס אסטרטגי במזרח התיכון. אנו מאמינים שחשוב שיהיה שלום במזרח התיכון והשלום צריך להגיע משני הצדדים ולא מבחוץ", אמר שר החוץ הארגנטינאי. "מדינה בגבולות 67' או כל הסכם אחר צריך להיקבע במשא ומתן. אם יסכימו שבירת פלסטין תהיה יריחו ובירת ישראל תהיה חיפה - נכיר בשתיהן. אנו רוצים לתרום לשלום במזרח התיכון".

"דרישה לעצמאות פלסטינית תגרום נזק"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, שנכח במסיבת העיתונאים, התייחס לכוונת הרשות הפלסטינית לבקש מהאו"ם להכיר בעצמאותה בחודש ספטמבר הקרוב. ליברמן הזהיר כי המהלך יפגע ביחסים בין ישראל לפלסטינים ואמר כי "קל להרוס מה שבנינו ויהיה קשה לחזור ליחסים תקינים אחר כך". לדבריו, "זו החלטה רעה שתגרום הרבה נזק לפלסטינים ולאזור. גם בהסכמי אוסלו נקבע כי הקמה של מדינה פלסטינית עצמאית תתאפשר רק כתוצאה משיחות בין שני הצדדים".

לפני כשבוע דיווח העיתון הארגנטינאי "פרפיל" כי ממשלת ארגנטינה מוכנה להשעות את חקירת שני הפיגועים במטרה לחדש ולהגדיל את היקף המסחר עם אירן. מהדיווח עלה, כי טימרמן העביר את ההצעה למקבילו הסורי, ואליד אל-מועלם וכן לנשיא הסורי בשאר אסד במטרה שיעבירו אותה לטהרן במהלך פגישות בסוף חודש ינואר. על פי הדיווח, ממשלת ארגנטינה הציעה כביכול להשעות את החקירה בתמורה להגדלת הסחר בין המדינות המוערך כיום בכ-1.2 מיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully