וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן לשרים: אירן חוששת מהמהומות בסוריה

פנחס וולף

3.4.2011 / 18:37

ראש אמ"ן, האלוף אביב כוכבי, הופיע בפני הממשלה וסקר את ההשלכות של המהומות במזרח התיכון. לדבריו, "באירן חוששים שהמהומות בסוריה יחלישו את הציר הרדיקלי"

ראש אמ"ן, האלוף אביב כוכבי, הופיע היום (ראשון) בפני הממשלה וסקר בהרחבה את האירועים האחרונים במזרח התיכון, הרקע להם והשלכותיהם על ישראל. הוא הבהיר כי השינויים שחווה האזור הנם היסטוריים וימשיכו להשפיע לאורך שנים.

לדברי כוכבי, המשטר באירן, שבתחילת האירועים במצרים צבר ביטחון, ער לסכנות מבית ומוטרד מכך שהאירועים בסוריה יביאו להחלשות חולייה מרכזית בציר הרדיקלי. הוא הדגיש כי חרף הלחץ הבינלאומי שבמרכזו הסנקציות המכבידות על הכלכלה האירנית, ממשיך המשטר לפעול באופן שיטתי ורחב כדי להפיץ את השפעתו בזירות נוספות ואף מנסה כדי להרחיב אותה.

"המשטר מזרים באופן שוטף כסף, אמצעי לחימה, ידע, מומחים ואידיאולוגיה לשותפיו בציר הרדיקלי", אמר. הוא הוסיף כי פרויקט הגרעין הצבאי שאירן ממשיכה בנחישות לקדמו, הוא רק כלי אחד בניגוח המערב ובצבירת עוצמה פוליטית כחלק משאיפתה להפוך למעצמה אזורית.

כוכבי התייחס גם למצב השורר ברצועת עזה והבהיר כי למרות האירועים האחרונים, חמאס הוא עדיין גורם הכוח המרכזי השולט בה, אם כי לאחרונה התחזק כוחו הצבאי של הג'יהאד האסלמי. לדבריו, חמאס מעדיף להשליט את מרותה על הארגונים באמצעות דיאלוג ולא באמצעות הפעלת כוח.

בהתייחסו למצרים אמר ראש אמ"ן, כי ההנהגה הנוכחית בקהיר והמתמודדים הבולטים על ההובלה של מצרים רואים חשיבות אסטרטגית בהסכם השלום עם ישראל. הוא הוסיף כי מאז המהפיכה, חלה התרופפות ברמת הביטחון והשליטה בנעשה במרחב סיני וגוברת תופעת ההברחות והסבירות לניסיונות פיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully