וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור האם שהטביעה למוות את בנה בים

גלעד גרוסמן

3.4.2011 / 17:41

אולגה בוריסוב, שהטביעה את בנה תישלח ל-8 שנות מאסר לאחר שערעורה נדחה. פרקליטה טען כי לא ניתן משקל לכך שגורמי הטיפול ידעו על מצבה הנפשי. ביהמ"ש: "ספק אם יכלו למנוע את האסון"

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את ערעורה של אולגה בוריסוב, שנדונה לשמונה שנות מאסר לאחר שהורשעה במסגרת הסדר טיעון בהריגת בנה אלון בן הארבע לפני כשנתיים וחצי. בוריסוב נכנסה עם בנה הישן לתוך הים בחוף בת ים, מתוך ניסיון להטביע את עצמה ואותו. היא הואשמה תחילה ברצח, אולם לאחר שבפרקליטות הגיעו למסקנה כי סבלה משורה של בעיות נפשיות, הומר סעיף האישום להריגה.

בערעור טען פרקליטה של בוריסוב, עו"ד יוסי זילברברג, כי בית המשפט המחוזי בתל אביב לא נתן משקל מתאים לכישלון המערכת הטיפולית למנוע את האירוע, וזאת בהתחשב בעובדה שהיא אושפזה בעבר בבית חולים פסיכיאטרי וכי הבעיות הנפשיות שלה היו מוכרות. גם בעלה ביקש להקל בעונשה, ואמר כי יסייע בשיקומה.

"שוב, למרבה היגון, חוזרת לפתחנו הסוגיה העצובה של המתת ילד על ידי הורהו, מתוך מצוקה נפשית של ההורה, אם בשל מצבו של ילדו ואם בשל מצבו שלו. אין מקרה דומה למשנהו, ונודה כי אין דרך משפטית נאותה להתמודד עמם, לא בגדרי גמול ולא בגדרי הרתעה", כתב השופט אליקים רובינשטיין בפסק הדין. רובינשטיין ציין עוד כי אולי ניתן היה להבחין בהידרדרות במצבה של האם ולמנוע אותה, אולם הוסיף כי לא כל הפרטים, בהם התמכרותה של בוריסוב לאלכוהול, היו ידועים לגורמי הטיפול, וספק אם יכלו נקודתית למנוע את האסון.

השופט יורם דנציגר הוסיף כי "מלאכת גזירת דינה של אם הממיתה את בנה הקטן, בהאמינה כי בכך תמנע ממנו גורל אכזר, היא מטלה קשה מנשוא. אף על פי כן, בית המשפט המחוזי התמודד עם משימה קשה זו בצורה ראויה והולמת, תוך שהוא מביא בחשבון את כל השיקולים הרלבנטיים ומאזן ביניהם כהלכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully