וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין מדליקי המשואות: חברו של אלעד ריבן

3.4.2011 / 17:15

אושרו מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ה-63 שייערך בהר הרצל. בין המדליקים ניתן למצוא את חברו של הנער אלעד ריבן שנספה בכרמל, ואת סבו של הילד שניצל בפיגוע במומביי

יו"ר הוועדה לטקסים וסמלים, שר התיירות סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), אישר היום (ראשון) את 14 מדליקי 12 המשואות בטקס פתיחת יום העצמאות ה-63 למדינת ישראל, שייערך בעוד מעט יותר מחודש בהר הרצל בירושלים. מדליקי המשואות, שנבחרו על ידי ועדה ציבורית, מייצגים את הנושא: "ערבים זה לזה - שנת ערבות הדדית".

שני המדליקים הראשונים הם כלאי אריג' ארכאב, עובדת סוציאלית דרוזית המייצגת את שירות בתי הסוהר, סער שפירא, מתנדב ב"צופי אש", חברו של הנער אלעד ריבן שנספה בשריפה בכרמל.

משואה נוספת ידליק הרב שמעון רוזנברג, איש תנועת חב"ד, שלפי דברי הוועדה "שליחיה ברחבי מממשים את עקרון הערבות ההדדית". רוזנברג שכל בנובמבר 2008 את בתו וחתנו בפיגוע בבית חב"ד במומבאיי. נכדו, מוישי, שניצל מהפיגוע, גדל בביתו.

מדליק משואה נוסף הוא מיכאל גולדמן, ניצול שואה שסיפורו האישי היווה השראה לסרט "המכה ה- 81". הוא שימש כקצין משטרה בזמן משפט אייכמן והצטרף לצוות של גדעון האוזר, התובע במשפט. גולדמן ידליק את המשואה לציון 50 שנה למשפט המפורסם.

את יתר המשואות האחרות ידליקו יובי תשומה, פעילה חברתית בגרעין של צעירים מתנדבים ממשפחות של יוצאי אתיופיה - "חברים בטבע"; עומר בר-לב, יו"ר "אחרי - נוער מוביל לשינוי" מזה 13 שנה בהתנדבות; גדי בשארי, הקים במימונו את "מתוק בלב" העוסק בפעילות של נתינה לחיילים, לילדים בעלי נכויות ולעולים חדשים וד"ר זאב דשבסקי, נשיא "מחניים", עמותה להקניית תרבות יהודית-ציונית לעולים, שבעבר הקים בחשאי במוסקבה חוג ללימוד עברית לצעירים, ובכך סיכן את חייו.

לדברי מיסז'ניקוב, "לנוכח האסון שפקד את אזור הכרמל, מדינת ישראל מעלה על נס, בשנה הקרובה, את ערכי הסולידריות והלכידות בחברה הישראלית. הנושא המרכזי של שנת העצמאות הינו בעל חשיבות רבה לכלל אזרחי מדינת ישראל והוא נותן ביטוי לציוני הדרך החשובים בתולדות מדינת וישראל ולמטרות, הערכים והעקרונות בחיי החברה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully