וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם העו"סים בעמותות יקבלו את תוספת השכר?

3.4.2011 / 15:45

על אף תמיכתן במאבקם, העמותות המעסיקות עובדים סוציאליים לא ישלמו, לפי שעה, את תוספות השכר המובטחות לעובדים. באיגוד העו"סים זועמים: "אי קיום התשלום - עילה לסנקציות"

אלפי העובדים הסוציאליים המועסקים בעמותות לא יקבלו לפי שעה את תוספות השכר שסוכמו בין איגוד העובדים הסוציאליים לאוצר: מנהלי העמותות בשיתוף ארגון הגג של העמותות בישראל, החליטו היום (ראשון) כי עד שלא תובטח לעמותות ערבות ממשלתית, שתבטיח את יכולתן של העמותות להגדיל את שכרם של העובדים, הן לא תשלמנה את תוספת השכר, על אף תמיכתן במאבק העובדים.

ד"ר יגאל בן שלום, יו"ר עמותת מנהיגות אזרחית ומנכ"ל הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה בעבר, אמר כי "בשלב זה העמותות לא ישלמו שקל אחד נוסף. לא יתכן שייווצר מצב שבו המדינה מבטיחה תוספות שכר, והעמותות יצטרכו לגייס תרומות בשביל לשלם את השכר שהמדינה התחייבה עליו". בן שלום הוסיף כי "ערבות המדינה לעמותות צפויה להתקבל עם החתימה על ההסכם הסופי בין המדינה, ההסתדרות והעובדים הסוציאליים, אך תהליך ניסוחו הסופי של ההסכם צפוי לקחת מספר שבועות. עד החתימה, העובדים הסוציאליים בעמותות לא יקבלו תוספת שכר".

מאיגוד העובדים הסוציאליים נמסר כי "למרות שההסכם עדיין לא נחתם פורמלית, כיוון שההסכמות בין האיגוד והאוצר גובשו בסוף חודש מרץ, תוספת זו תשולם לעובדים במשכורות חודש אפריל. על פי הסיכום עם משרד האוצר, להסכמי ההתקשרות של המדינה עם עמותות יתווסף נספח, המחייב אותן לשלם את השכר הענפי לכל עובד סוציאלי בעמותה".

עוד נמסר כי "על פי הסיכום בין איגוד העובדים הסוציאליים למשרד האוצר, אי קיום החובה לתשלום שכר המינימום הענפי, ואי העברת האישורים כנדרש יהוו הפרה יסודית של ההתקשרות עם המדינה ויהוו עילה לסנקציות ולסיום ההתקשרות. אנו משוכנעים כי שום עמותה לא תבחר בדרך זו ותבחר לשלם לעובדים הסוציאליים המועסקים אצלה, על פי הסיכום שהושג עם משרד האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully