וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיי צו והשניצל: טיפול וטיפוח כלבים מגזע קטן

ד"ר איל נחמיאס

3.4.2011 / 15:34

כלבים מגזע קטן שונים לא רק פיזיולוגית מכלבים גדולים. יש להם גם צרכי תזונה מיוחדים. ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של וואלה! בעלי חיים, מסכם עבורכם מה נכון ומה ומה לא

שני כלבי שיי צו. ShutterStock
לכלבים קטנים צרכים תזונתיים ופיזיולוגיים שונים. שיי צו/ShutterStock

כלבים מגזע קטן בהחלט שונים בצרכיהם התזונתיים והפיזיולוגים. גזעים קטנים נוטים להתפנק על בעליהם ולעיתים אף לנסות ולזכות מדי פעם בחלק מהארוחה של בני האדם.
חשוב להבין כי למרות שנראה לנו כי חתיכה קטנה של שניצל לא תזיק, למעשה הכלב עלול לסבול מהשמנה די בקלות. הפרופורציות של מתן חתיכה של שניצל על פי הגודל שקולה לאכילת 5 שניצלים לבן אדם. ברור כי מדובר פה במשהו לא בריא.
אם זאת כלב קטן, מעצם היותו בגודל זה, הוא בעל מטבוליזם מהיר יותר דהיינו צריכת הקלוריות שלו ביחס למשקל גופו היא גבוהה יותר. לפיכך, הותאמו הפורמולות של המזונות לכלבים מגזע קטן לצורך זה והן בעלות רמת חלבון ואנרגיה גבוהות יותר מהממוצע.

כלב פקינז נח על מגבת. ShutterStock
כלבים קטנים מעדיפים להישאר בבית כשקר. פקינז/ShutterStock

לכלב קטן תכונות מיוחדות נפוצות וכדאי להכירן:

• השתנה. במזג אויר קר כלבים קטנים לעיתים מעדיפים לא לצאת לטיול, במיוחד אם רטוב בחוץ. המשמעות היא התאפקות ממושכת ולעיתים שתן מרוכז וחריף יותר. חשוב לדאוג לאספקת מים טריים, לעודד טיול ואולי לשקול שימוש במעיל וערדליים לכלבים עדינים ומפונקים במיוחד. התאפקות ממושכת עלולה להוביל לבעיות בדרכי השתן ובלוטת הערמונית בזכרים במיוחד.

• נטיה לבעיות שיניים, דלקות חניכיים ואבן שן. חשוב להקפיד על ניקוי שיניים וצחצוח מדי יום. להגיע לוטרינר לבדיקת שיניים מדי שלושה עד ארבעה חודשים. מזון יבש ימנע דלקת חניכיים והצטברות של פסולת ורובד חיידקי.

• נטיה להשמנה. פעילות גופנית והקפדה על המצב הגופני של הכלב ימנעו את התופעה ותקטין את הבעיה.

• בעיות ברכיים. לגזעים רבים יש נטיה להיסט הפיקה בברך. המצב גורם לצליעה וכאב. השמנה בהחלט עלולה להחמיר את המצב.

• עיניים. בגזעים פחוסי אף כמו פקינז, פאג או שיי צו, יש לעיתים נטיה לגרויים של העיניים, כמו למשל גירוי של השיער על קפל העור בפנים ישירות לתוך העין או עפעפיים הנוטים להתגלגל פנימה ומגרים. ניתן לנקות על בסיס יומי את הקפל ולבדוק עם לא מופיעה השחרה של הקרנית באיזור הקרוב לאף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כלב פומרניאן לבן קטן. ShutterStock
תזונה נכונה היא המפתח לבריאותם של כלבים בכלל. פומרניאן/ShutterStock

תזונה נכונה המשלבת את האיזון הנכון בין חלבון שומן, סיבים תזונתיים וויטמינים היא המענה המושלם לכלב. הפרה של האיזון בצורת מזון ביתי ופינוק יתר בחטיפים עלולים להפר את ההרמוניה ולגרום לתופעות שונות של השמנה, בעיות שיניים ועוד.

רצוי מאד לדאוג לתנועה ופעילות גופנית על בסיס קבוע כמו טיול יומי, משחק בפארק כלבים, שימוש בצעצועים ועוד.

כלב פעיל מזרים דם טוב יותר לעור ולאיברים השונים וזה בהחלט עשוי להפחית בעיות שונות.

צחצוח שיניים על בסיס קבוע ימנע אבן שן ודלקות חניכיים, בעיקר חשוב לפודלים יורקשיירים וגזעים עם מנשך ארוך. שמירה על השיניים תפחית את הריח מהפה ואת הסיכון לבעיות שונות נלוות כמו בעיות לב, כבד וכליה.

רצוי להגיע אחת לשלושה חודשים לבדיקה כללית וטיפול מונע לתולעת הפארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully