וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים בתמימות דעים: מופתעים מחרטת גולדסטון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.4.2011 / 14:32

כל פלגי ההנהגה הפלסטינית הביעו תמיהה בעקבות מאמר החרטה שפרסם ריצ'ארד גולדסטון על הדו"ח בעניין עופרת יצוקה. "הדו"ח אינו רכוש פרטי של גולדסטון"

ארגון חמאס אמר היום (ראשון) כי הוא מופתע לנוכח החרטה שהביע השופט ריצ'רד גולדסטון כלפי הדו"ח שפרסם בעקבות מבצע "עופרת יצוקה". דובר הארגון ברצועת עזה סאמי אבו זוהרי, אמר כי יש "להציל את מה שנותר מדו"ח גולדסטון משום שהוא הפך למסמך בינלאומי". לדבריו, "הדו"ח אינו רכוש פרטי של גולדסטון. בכתיבתו השתתף צוות של שופטים בינלאומיים לצד גולדסטון. הדו"ח מסתמך על אוסף של מסמכים ועדויות בשטח שמחזקים את מהימנותו". עוד אמר אבו זוהרי כי בחמאס מופתעים מכך שגולדסטון בחר לאמץ את התפיסה הציונית למרות שישראל סירבה בכלל לשתף עמו פעולה בניגוד לחמאס שסייע לו כמה שאפשר.

גם חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי, יצאה נגד שינוי עמדתו של גולדסטון. "שינוי העמדה המצער של גולדסטון מתוצאות הדו"ח שלו הוא דבר מביך ושערורייתי מבחינה מוסרית, חוקית והיסטורית. גולדסטון נכנע לסחיטה וללחצים של ישראל וויתר על המוניטין הבינלאומי שלו. קמפייני ההפחדה שהובילו כלי התקשורת הישראלים עלו יפה". לדבריה, "החרטה שהביע גולדסטון מעניקה אור ירוק לישראל להסלים את מתקפותיה על העם הפלסטיני חסר הישע. החלטתו זו רק מחזקת את רצוננו להמשיך ולזכות בתמיכה בינלאומית להכרה במדינה פלסטינית עצמאית בספטמבר הקרוב, ובו בזמן להעמיד לדין את ישראל על הפשעים שהיא מבצעת נגד העם הפלסטיני".

הבוקר אמר בכיר פתח וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר נביל שעת' כי "למרבה הצער, גולדסטון לא הצליח לעמוד בפני הטרור שהופעל עליו והוא נאלץ להיכנע לו". שעת' הוסיף ואמר כי "עצוב מאוד שאדם מכובד, בעל מעמד כמו השופט גולדסטון, נכנע לטרור הישראלי שהופעל עליו מרגע פרסום הדו"ח ועד עכשיו. הוא הוחרם בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully