וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מיליארד שקלים יושקעו בהצלת מצוקי החוף

אריאל נוי

3.4.2011 / 13:19

הממשלה אישרה השקעה של כחצי מיליארד שקלים בתכנית למניעת התמוטטות מצוקי החוף. התכנית תכלול הוספת חול לחופים ובניית שוברי גלים לאורך חלק מהחוף. הירוקים: "זו החלטה אומללה"

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) ביצוע של שורת פעולות לעצירת התמוטטות מצוקים בחוף הים התיכון. עלות הפרוייקט, שגובש על ידי צוות בין משרדי, כחצי מיליארד שקלים.

מערך ההגנה שייבנה לאורך כ-13 קילומטרים מחוף הים, בעיקר באיזורים מאוכלסים ואתרים ארכיאולוגיים. במסגרת התכנית יוזן חול לחופים, יוקמו שוברי גלים ומדרונות המצוק ייוצבו. על ביצוע התכנית תהיה אחראית מנהלה ייעודית שתוקם לצורך כך והיא תמומן על ידי הממשלה והרשויות המקומיות.

עיקר בעיית התמוטטות המצוקים מרוכזת באזורי החוף של הרצלייה, נתניה ואשקלון. מדובר בתהליך טבעי המואץ על ידי שינויים אקלימיים ופעולות האדם. מומחים מעריכים כי המצוק צפוי לאבד כ-50 מטרים מרוחבו במהלך 50-100 השנים הבאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר קבלת ההחלטה כי "קיבלנו היום החלטה חשובה. מדובר בבעיה לא פשוטה מאחר שהתמוטטות המצוק היא תהליך מתמשך וודאי. אחרי שנים רבות של התעלמות מהבעיה, הממשלה הזאת פועלת ומשקיעה מאות מיליוני שקלים כדי למנוע את התמוטטות המצוקים, למנוע פגיעה בחיי אדם ולאפשר לציבור להשתמש בבטחה בחופי ישראל". השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן אמר כי "השיקום וההגנה על מצוקי החוף ירחיבו את שטחי החוף שיישארו פתוחים לציבור ויאפשרו שימוש בטוח יותר בשטחי המצוק".

רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים, דרו עזרא אמר כי "זו החלטה אומללה. הממשלה, במקום לשמור על החופים מתכוונת להשקיע מאות מיליונים כדי לשמור את הנדל"ן של עשירי ישראל. החופים הצרים שישנם היום בישראל הם תוצאה ישירה של בניית עשרות שוברי גלים אשר גרמו לשיבושים בתנועת החול, הרעיון כי הגורם לנזק הוא גם התרופה לו הוא אווילי וחסר תוחלת. הדרך הטובה ביותר להחזיר את החופים היא הוספת חול קובעה בחופים מהם הוא נגרע ואם יש נדל"ן שנמצא בסכנה - אותו יש לפנות ולהשאיר את החוף הטבעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully