וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירקל אישר את מינוי ניצב פרנקו לנציב שב"ס

2.4.2011 / 22:16

הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינויו של ניצב אהרון פרנקו לתפקיד נציב שירות בתי הסוהר. המינוי יובא לאישור הממשלה. בנוסף, יאשרו מחר השרים את מינויו של שחר איילון לנציב הכבאות

נסללה הדרך למינוי אהרון פרנקו לתפקיד נציב שירות בתי הסוהר. הוועדה בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל אישרה את מועמדותו של ניצב פרנקו, המכהן כמפקד מחוז ירושלים של המשטרה, לנציב שב"ס הבא. הוועדה נפגשה אתמול עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', נציב שב"ס הנוכחי, רב גונדר בני קניאק, ועם ניצב פרנקו - והודיעה הערב (שבת) על החלטתה לשר אהרונוביץ'.

השר ככל הנראה יביא מחר לאישור הממשלה את מינויו של פרנקו לנציב שב"ס. עם זאת, ייתכן שהמינוי לא יובא מחר לאישור השרים, בשל עתירה שהגיש לבג"ץ גונדר אלי גביזון בעקבות ביטול מינויו לנציב שב"ס. המינוי בוטל, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כתב בחוות דעת כי קיים חשש שגביזון שיפר את תנאי כליאתם של עבריינים בעקבות פניות של מקורביהם, שהובילה לחשש כי "גורמים עבריינים ינסו להגיע אל המועמד, או לקרוביו בדרכים שלא כחוק". מנגד, גביזון טען בעתירתו כי הוחלט שלא למנותו בשל "אמירות בעלמא ובדיקת פוליגרף מפוקפקת".

בתוך כך, הממשלה תאשר מחר את מינויו של ניצב שחר איילון לתפקיד נציב ומפקח כבאות והצלה ראשית בדרגת רב טפסר במקומו של שמעון רומח שיסיים את תפקידו בסוף החודש. תקופת כהונת איילון תהיה חמש שנים. המינוי, שיאושר לאחר שוועדת טירקל למינוי בכירים המליצה על המינוי, יתבצע כחלק מהעברת סמכויות כיבוי האש ממשרד הפנים למשרד לביטחון הפנים, שהחליט למנותו.

איילון כיהן במשטרה כמפקד מחוז תל אביב, סגן מפכ"ל המשטרה, ראש אגף התנועה ומפקד מחוז ש"י (שומרון ויהודה). בעת כהונתו כמפקד מחוז ש"י, בשנת 2002, פורסם כי הורה לשוטריו, בעת פינוי חוות גלעד, להסיר את תגי הזיהוי ממדיהם - וכך הם הזדהו בשם "שחר איילון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully