וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה הורגש בישראל, לא ידוע על נפגעים או נזק

1.4.2011 / 17:09

רעש אדמה הורגש אחה"צ בישראל. מוקד הרעש היה בים מול חופי כרתים שביוון, שם הגיעה עוצמתו ל-6 בסולם ריכטר. לא ידוע על נפגעים או על נזק. מומחה: "רעש מסוג דומה לזה שאירע ביפן"

במספר מוקדים ברחבי הארץ הורגשה אחר הצהריים (שישי) רעידת אדמה. באגף הססמולוגי במכון הגיאופיזי אישרו כי אירעה רעידה סביב השעה 16:29. לא דווח על נפגעים או נזק. מהמשטרה נמסר כי על פי דיווחי האזרחים, הרעידה הורגשה במיוחד בין נהריה לצפת.

שי לוי, המתגורר בבית דירות ליד טיילת ארמון הנציב בירושלים, סיפר לוואלה! חדשות: "היינו בבית והרגשנו שהרצפה רועדת. מספר כלי מטבח רעדו למשך מספר שניות".

הרעש אירע במרחק של כ-800 קילומטרים מחופי ישראל, שם הגיעה עוצמתו ל-6 בסולם ריכטר. מוקד רעידת האדמה היה כ-120 קילומטרים מול חופי העיר היוונית אירקליו שבאי כרתים, בעומק של 60 קילומטרים מתחת לפני הים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הרעידה לא הורגשה באתונה, אך הורגשה בקהיר. גם באירקליו לא דווח על נפגעים או נזק.

מומחה: "ייתכנו רעשי משנה חלשים יותר"

פרופ' עקיבא פלכסר, מרצה לגיאולוגיה באוניברסיטת תל אביב, הסביר כי "מדרום לכרתים ישנו קו גדול שבו קרקעית הים התיכון צונחת וכך נוצר חיכוך שכתוצאה ממנו נוצרת רעידת האדמה. בשפה המקצועית זה נקרא "אזור הפחתה". מדובר בסוג דומה לרעידות האדמה שאירעו לאחרונה ביפן ובניו זילנד".

לדבריו של פרופ' פלכסר, "זוהי רעידת אדמה בעוצמה לא מבוטלת, אך עם זאת כרתים בנויה היטב להתמודדות עם אירועים מסוג זה וקיימת שם מודעות לרעידות אדמה". בתשובה לשאלה אם צפויים רעשי משנה לאחר רעידת האדמה, השיב פרופ' פלכסר כי "תמיד קיימים סימני 'פרו-שוק' וסימני 'אפטר –שוק'. בדרך כלל רעידות המשנה הינן בעוצמות חלשות יותר".

מירה, תושבת תל אביב, דיווחה כי שהתה במיטתה בזמן שאירעה רעידת האדמה. "הרגשתי את האדמה רועדת מתחת למיטה", סיפרה מירה. "למען האמת, זה הרגיש די נחמד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully