וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד שבועיים פסח: תפוסת שיא בצימרים בצפון

עידן אבני

2.4.2011 / 23:00

שבועיים לפני החג, ו-95% מהחדרים בצפון כבר הוזמנו. מתכננים לברוח ממשפחה כבר בליל הסדר? כדאי שתמהרו או שתעבירו גם השנה את הקומפוט לחותנת

חג הפסח יגיע עוד כשבועיים, וכבר היום מדווחים בעלי צימרים ומלונות בצפון שכמעט בלתי אפשרי להשיג חדר פנוי לתקופת החג. מנכ"ל עמותת התיירות גליל עליון, ענת ניסים, אומרת ש"יום אחרי ליל הסדר, אנחנו כבר עומדים על 95% תפוסה. כנראה שאנשים מעדיפים לעשות את ליל הסדר בבית או ביחד בקבוצות ולצאת לצימר רק יום אחרי. בשנים הקודמות ראינו מובהקות גדולה יותר של התופעה. ואולם, גם בליל הסדר עצמו, מדווחים בעלי אתרים שיש חשיבות גודלה לארוחות החג, מקום שנותן ארוחת חג מקבל הרבה פניות, זה מכתיב את דפוס החופשה. הרבה אנשים פונים ומחפשים סעודת חג בתשלום".

מחיר סעודת חג השנה נע בין 200 ל-260 שקלים למבוגר, וכ-140 שקלים לילד. את הביקוש הער לחגיגת הסדר מחוץ לבית אפשר לראות גם במקומות כמו מלון הבוטיק "גרנד ויסטה" שבכפר יובל, שבדרך כלל מארח רק זוגות, אבל השנה, בליל הסדר אפשר לבוא גם עם הילדים. אורי זכריה, מבעלי המלון, אומר ש"אנחנו בדרך כלל עובדים לזוגות, אבל בחג נקבל ילדים. אנחנו מתפשרים כי החלטנו לא לקרוע את הילדים מההורים. יש לי עדיין מקומות פנויים בודדים. לליל הסדר תהיה ארוחת שף מיוחדת. התחלתי להרגיש את התכונה לפני שבועיים, אנשים די חיכו לרגע האחרון זמן ההתראה יותר קצת משנה שעברה כי לדעתי המצב הכלכלי משפיע ". גרנד ויסטה מושך לקוחות משכבה סוציו-אקונומית גבוהה, והמחיר לסוף השבוע או לערב החג אינו זול, כ-3500 שקלים. תמורת המחיר הזה תקבלו פינוקים רבים, וביניהם מלצר שישרת אתכם לאורך כל היום על שפת הברכה.

גם הדתיים בורחים מהבית

בכפר הנופש נופי גונן בקיבוץ גונן יש 94 בקתות וחדרים, ורובם יאוכלסו בחג על ידי משפחות דתיות, חלקן משפחות "קבועות" הנוהגות לבלות מדי שנה בכפר הנופש. מנכ"ל כפר הנופש נופי גונן, מאיר לוי, מארח במהלך החג מספר "חמולות". "בתי המלון וגם אנחנו התחברנו לקהל הדתי מסורתי. לחלק מהמשפחות ההכנות הרבות והניקיונות לפסח קשים מידי. מה שקורה, זה המשפחה המורחבת מזמינה את כולם יחד לעשות את החג. בדרך כלל האבא או הסבתא משלמים עבור מספר חדרים ואת כל החג את מבלים מחוץ לבית. יש לי כחמש עשרה משפחות מורחבות שכל אחת לוקחת ארבעה וחמישה חדרים. אנחנו מארגנים להם את החג מא' ועד ת'. אם זה אוכל כשר, פעילות. סיורים באזור וכל מה שצריך".

לוי מסכים שעם ישראל למד להמתין לדקה ה-90 עם הההזמנות. "אם בעבר אנשים התכוננו כמה חודשים מראש, היום הם ממתינים. אבל מי שרוצה להביח את המקום והחדרים שמתאימים לו מתקשר קודם. יש גם הרבה שחוזרים שוב ושוב לאותם המקומות שנה אחרי שנה. הם בדרך כלל מהמקדימים".

אז יש מקום או לא?

חיפוש באינטרנט נותן את הרושם שיש עדיין מקומות לינה. מנחם מרום, בעלי הצימר "אצל ננו" בקיבוץ מעיין ברוך, חושב שזו אשליה אותה מזינים בעלי הצימרים, "כל אחד מבעלי הצימרים מפרסם ביותר מאתר אחד, וזה לא תמיד מעודכן. כי אנחנו אחראים על עידכון התפוסה. יש כאלו שעושים את זה פעם ביום ויש כאלה בזמנים אחרים. אני עדיין מקבל הרבה טלפונים מתעניינים ואנשים גם מזיזים את החופשה כדי שתתאים לימים הפנויים בצימר. אפילו יש כאלו ששולחים פניות היסטריות ממש שמתחננים ללילה פנוי. אין ספק שמי שמזמין ברגע האחרון, רץ מברירת מחדל אחת לאחרת".

גם במטולה אחוזי התפוסה גבוהים, אומר ליאור בז, מנכ"ל עמותת התיירות המקומית. "אנשים מתקשרים ומתעניינים. המסעדות במושבה מספקות ארוחות חג ובמקביל יש אצלנו גם את פסטיבל בתים פתוחים שבו אמני המושבה פותחים את בתיהם בפני התיירים".

תחילת עונת התיירות

בגליל העליון פועלים מאות צימרים ומספר בתי המלון המספקים כ-3600 חדרים וכעשרת אלפים מיטות. אלפי המטיילים שיגיעו יחד עם המטיילים היומיים, אלו שחוזרים לישון בבית בלילה רק כי לא מצאו מקום או שהכיס אינו מאפשר להם, יגרמו לפקקים רבים בחזרה למרכז ולתפוסה גבוהה גם באטרקציות השונות ובמסעדות באזור. ניסים בטוחה שהגשם המאוחר, הגליל הירוק ופתיחת עונת השיט בנחלים יזרימו אל הצפון מטיילים רבים. "זו תחילת עונת תיירות הקיץ. הייתי מציעה למטיילים להתעניין אילו אטרקציות יש באזור לפני שהם מגיעים, כי האופציות כאן רבות. הקייאקים כבר מסדרים את מסלולי השייט ויפתחו את העונה בפסח. והזרימה בנחלים מאוד יפה. יש הרבה מה לעשות אצלנו בפסח, אבל גם בשאר ימות השנה" .

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully