וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: 2 צעירים הציתו כלי רכב של ערבים בצפת

עידן אבני

31.3.2011 / 12:28

לפי כתב האישום שני הצעירים, בני כ-18, הגיעו למכללה בצפת ולאחר שזיהו שני כלי רכב של סטודנטים ערבים, הציתו אותם כנקמה על רצח משפחת פוגל באיתמר. "כרגע הם במצב נפשי קשה"

פרקליטות מחוז הצפון הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד שני צעירים מצפת בגין הצתת כלי רכב של סטודנטים ערבים בעיר לפני כשבועיים . השניים, קטין וחברו המעט מבוגר ממנו, שניהם בני כ-18, נאשמים כי לפני שבועיים הגיעו למעונות הסטודנטים של מכללת צפת בהם מתגוררים סטודנטים ערבים רבים בכוונה להצית כלי רכב.

לפי כתב האישום, לאחר שבחרו שני כלי רכב שחנו במקום וזיהו כי הם שייכים לערבים, עטפו השניים את גלגלי כלי הרכב ביריעות בד ספוגות בדלק, הציתו אותן וברחו מהמקום. כתוצאה מכך עלו שני כלי הרכב באש וניזוקו קשות. עוד נאמר בכתב האישום, כי המניע של שני הנערים למעשה היה רצונם לנקום את רצח משפחת פוגל ביישוב וכי הם פעלו על רקע היחסים העכורים בין יהודים לערבים בצפת.

בעקבות האירוע ובהוראתו של מפקד מרחב הגליל תנ"צ מנחם חבר הוקם צוות חקירה מיוחד. בסיום החקירה נעצרו שלושה חשודים אשר מסרו גרסה ראשונית בה הכחישו כל קשר למעשה, ולאחר מכן שמרו על זכות השתיקה. אולם במשטרה אספו ראיות כנגד שניים מהם ואילו הקטין השלישי שוחרר לביתו ולא יוגש נגדו כתב אישום. השניים האחרים נותרו במעצר - ומעצרם אף הוארך מספר פעמים בבית המשפט.

עורך הדין של הנאשמים, רם שחם, אמר בתגובה להגשת כתב האישום כי "מדובר בילדים טובים, נורמטיבים, אין להם עבר פלילי והם באים ממשפחות טובות. התיק מתבסס על ראיות קלושות ונסיבתיות. מרשיי מכחישים את כל המיוחס להם".

אביו של החשוד ששוחרר אמר לוואלה! חדשות כי "אני מקווה שהם יזוכו. אין למשטרה הוכחות נגד החברים של הבן שלי. לקחת נערים ולהכניס אותם בפעם הראשונה לתא מעצר זה דבר ששובר אותם". עוד הוסיף כי "הבן שלי ישב שמונה ימים במעצר. הוא רוצה להגיע ליחידות קרביות וגם האחרים רוצים להתגייס ולתרום למדינה. כרגע הם במצב נפשי קשה. אנחנו מנסים להתמודד. אני מקווה שיהיה בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully