וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק קדמן: "ניתן למנוע התקפות מיניות בבתי"ס"

31.3.2011 / 11:31

בעקבות מעצרו של מורה מחליף בחטיבת ביניים במרכז הארץ בחשד כי תקף מינית נערים בני 13-15 בבית הספר, אומר יו"ר המועצה לשלום הילד כי פנה בעבר למשרד החינוך בנושא

ניתן היה למנוע את התקיפות המיניות שביצע, על פי החשד, מורה מחליף בחטיבת ביניים במרכז הארץ, כך טוען היום (חמישי) יו"ר המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן. לדברי קדמן הוא פנה למשרד החינוך והתריע בפני הסכנה שבהעסקת מורים מחליפים שעברם, בדגש על עבר פלילי-מיני, לא נבדק בטרם קבלתם לעבודה. המורה המחליף עליו מדובר חשוד כי ביצע מעשים מגונים והטריד מינית תלמידים בני 13 עד 15 ואתמול הוארך מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

קדמן שלח לדבריו בחודש דצמבר האחרון מכתב לציון שבת, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף כוח אדם בהוראה במשרד החינוך, בו העלה בפניו את חומרת הבעיה. לדברי קדמן, על נהלי משרד החינוך להבהיר כי יש להעסיק ממלאי מקום למורים אך ורק לאחר שימציאו אישור מהמשטרה על העדר עבר בעבירות מין. "נודע לנו כי לפחות בחלק מהיישובים וממוסדות החינוך שלהם, מתקבלים לעבודה אנשים, לרוב צעירים וללא ניסיון בהוראה, לתפקיד של 'ממלא מקום' למורים, המוזעקים לבית הספר במקרים של היעדרות כזו או אחרת של מורים", כותב קדמן.

"יש כאן עבירה על החוק"

קדמן כתב עוד כי "מסתבר כי בניגוד לחוק למניעת העסקת עברייני מין, 'ממלאי מקום' אלה לא מתבקשים כלל כתנאי מוקדם להעסקתם להביא אישור מהמשטרה על העדר עבר פלילי בתחום עבירות מין, ומכיוון שכך, הם מועסקים במוסדות חינוך מבלי שמישהו בדק כלל את הרקע שלהם בתחום עבירות המין". לדברי קדמן, "מעבר לעובדה שהמעסיק במקרים כאלה עובר על החוק, יש גם סכנה מוחשית שאולי בין האנשים הללו יש גם עברייני מין ופדופילים שכידוע נמשכים מאוד למקומות עבודה בהם יש ילדים ובמיוחד ילדים צעירים".

עוד אמר קדמן כי בבדיקה מקרית שערכה המועצה לשלום הילד, מסתבר כי מחלקות החינוך העירוניות במספר מקומות סבורות כי אין זה מתפקידם לערוך את הבירור ומשום כך הופנו הבודקים למנהלי בתי הספר שחלקם טענו כי די באישור המפקח ובחלקם טענו כי לא הם המעסיק אלא משרד החינוך. במשרד החינוך שרר עד כה חוסר בהירות לגבי עניין זה ולכן עד היום לא היו הוראות ברורות בנושא.

ממשרד החינוך נמסר כי מדיניות המשרד אוסרת על העסקת עברייני מין וכי טרם העסקתם כעובדי הוראה עליהם להצטייד באישור מטעם המשטרה על היעדר עבר פלילי בתחום עברות המין. "יצוין, כי מדיניות זו מעוגנת בחוזר מנכ"ל ובימים הקרובים יוציא המשרד הנחיה מחודשת בנושא, לכל מוסדות החינוך. בנוסף, מדי שנה מרענן אגף הביטחון במשרד החינוך את ההנחיות בנוגע לחוק למניעת העסקת עברייני מין במוסד חינוכי. חוזר הריענון האחרון הופץ בחודש מאי 2010 לכל קבט"י המחוזות, מנהלי מוסדות החינוך, קבט"י מוסדות החינוך ברשויות המקומיות ומנהלי העמותות והבעלויות השונות. אשר לפניה של קדמן, יצוין, כי מנהל כ"א בהוראה במשרד החינוך, שוחח באופן אישי עם מר קדמן", נכתב בתגובת המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully