וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אביחי רונצקי התערב, בנו לא עוכב לחקירה

31.3.2011 / 8:09

בשנה האחרונה מחפשים במשטרת מחוז ש"י קצה חוט שיוביל לחשודים שהיו מעורבים באירועי ירי בגזרה. הבוקר הגיעו שוטרים לביתו של משה רונצקי, בנו של הרבצ"ר לשעבר, ודרשו שיתייצב לחקירה

זעם רב בהתנחלות איתמר לאחר שכוחות גדולים של משטרה הגיעו לפנות בוקר (חמישי) לביתו של משה רונצקי, בנו של הרב הצבאי לשעבר אביחי רונצקי, ודרשו כי יתייצב לחקירה וימסור לידיהם את נשקו האישי. רק לאחר שהרב רונצקי עצמו הגיע למקום וקיים עם השוטרים משא ומתן, עזבו השוטרים את היישוב, לא לפני שהשאירו צו התייצבות לחקירה נגד רונצקי הבן.

בשנה האחרונה מחפשים במשטרת מחוז ש"י קצה חוט שיוביל לאיתור חשודים שהיו מעורבים במספר אירועי ירי בגזרה ולאחרונה בוצעו פשיטות גם בהתנחלויות אלון-מורה ויצהר. באחד מהמקרים, מדובר בחשוד שהיה מעורב באירוע ירי במאי 2010, בו פתח נוסע ישראלי באש אל עבר מיידי אבנים מהכפר סינג'יל הסמוך לרמאללה והרג אותו.

מקרה נוסף הוא פתיחה באש של מתנחל שהותקף באבנים בעת שטייל סמוך לכפר עראק בורין מדרום לשכם. לא ברור אם המשטרה מייחסת לרונצקי מעורבות באחד ממקרים אלו, או למקרה אחר. בחודשים האחרונים מתמקדים במשטרה בבעלי אקדח מסוג "גלוק" המתגוררים בשומרון, כאשר גם רונצקי עצמו מחזיק באקדח מסוג זה. אלא ששבועיים לאחר רצח משפחת פוגל באיתמר, איש בהתנחלות לא ציפה שהמשטרה תגיע לחפש אחר נשק שמחזיקים התושבים.

"פעולה חקירתית טריוויאלית"

"פתאום בחמש בבוקר היו דפיקות פראיות על הדלת", משחזר רונצקי, "כמי שהתעוררו רק לפני שבועיים למציאות קשה מדפיקות דומות אני ואשתי ישר קפצנו, כשהיא אחוזת אימה. לא הבנתי מה קורה והייתי מוכן אפילו לירות דרך הדלת. אחרי כמה שניות שמעתי את קולו של רכז הביטחון שלנו שביקש שאצא. הבטתי החוצה וראיתי קרוב ל-20 שוטרים שאיימו לפרוץ את הדלת. התקשרתי לאבא שלי שהגיע מהר למקום ורק אחרי עשרים דקות של משא ומתן שבהם הוא דיבר עם מפקד מחוז ש"י הם עזבו את ביתו ופשוט הניחו צו התייצבות פשוט".

רונצקי, איש מוכר בקהילה, מ"פ במילואים וכאמור בנו של רב ידוע, זועם על התנהגות המשטרה. "מה הבעיה פשוט להרים אליי טלפון ולבקש שאגיע לחקירה?", הוא אומר בתמיהה, "אני אזרח פשוט שומר חוק. למה אחרי הטראומה הקשה שעברנו צריך להגיע לפנות בוקר ולדפוק בפראות על הדלת? מעבר לכך, אם מישהו חושב שבתקופה כזאת אני אתן להם את הנשק שלי לבדיקה בליסטית של שלושה חודשים, הוא טועה. יש לי משפחה לשמור עליה, איפה הרגישות? מישהו כאן השתגע".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה כי "השוטרים הגיעו לבצע פעולה חקירתית טריוויאלית על פי צו בית משפט בנוכחות וליווי רכז הביטחון של היישוב ולנוכח בקשתו של נשוא הפעולה להתייצב מאוחר יותר, חדלו השוטרים לבקשתו בפעולתם, לפנים משורת הדין".

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, מסר בתגובה כי "התנהלות המשטרה לפנות בוקר בכמה מיישובי השומרון ובאיתמר בפרט היא בלתי נסבלת. מדובר באנשים שאינם חשודים בדבר, חלקם קצינים ביחידות עילית שדי היה במשלוח פקס או במסרון לטלפון הנייד בכדי שיתייצבו לחקירה, בכל המקום ובכל זמן שיתבקשו. ישנן רק שתי אפשרויות – או שמישהו במשטרה איבד לגמרי את שיקול הדעת, או שהוא מנסה ליצור עימות וקרע בכל מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully