וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת יום האדמה: "מעדיפים מוות על פני השפלה"

ניר יהב, רמי שני ופנחס וולף

30.3.2011 / 17:15

אלפי בני אדם, בהם חברי כנסת, הפגינו ברחבי הארץ לציון יום האדמה ובמחאה על קיפוח האזרחים הערבים, לטענתם. טיבי: "נמשיך במאבק נגד הגזענות המנסה לדחוק אותנו ממרחב המחיה שלנו"

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג; עריכה: טל רזניק)

אלפי בני אדם, בהם חברי כנסת, ראשי ערים ואישי ציבור מהמגזר הערבי, השתתפו היום (רביעי) בעצרות לציון יום האדמה, שנערכו בכפר הבדואי הבלתי מוכר אל-עראקיב שבנגב וכן בעראבה ובסכנין שבצפון הארץ. המפגינים נשאו את דגלי פלסטין וקראו: "ברוח, בדם, נפדה אותך שהיד", וכן "שהיד, תנוח, אנחנו נשלים את המאבק".

ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) נשא דברים בעצרת באל-עראקיב ואמר כי "צבע הפנים שלנו כצבע רגבי האדמה הזו. יש כאלה שצבע פניהם לבן כצבע השלג של מולדובה, המבקשים לגרשנו ולנשל אותנו". לאחר שמנה את שמות כל היישובים הערביים בנגב הוסיף טיבי, כי "האדמה הזו מדברת ערבית. נמשיך במאבק נגד הגזענות המנסה לדחוק אותנו ממרחב המחיה על ידי שיתוף פעולה יהודי-ערבי, לטובת שותפות אזרחית שוויונית".

יו"ר מפלגת חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר בעצרת בסכנין כי "איננו מייחלים למוות, אולם אנחנו מעדיפים אותו על פני ההשפלה". ראש עיריית סכנין מאזן גנאים, אמר כי "אנו גאים בהיסטוריה המפוארת שלנו ובמסורת שלנו. מחובתנו לשמור על הערביות שלנו, על הזהות שלנו ועל התרבות שלנו".

בשל אירועי יום האדמה, נענה יו"ר הכנסת ראובן ריבלין לבקשת חברי הכנסת הערבים והסכים לקיים הצבעות במליאת הכנסת על ההסתייגויות שהם הגישו ל"חוק ששינסקי" למיסוי רווחי הנפט והגז. זאת אף שהם עצמם נעדרו מהמליאה. מדובר בצעד חריג מצדו של ריבלין, שעורר את זעמם של חברי כנסת אחרים. ח"כ יואל חסון (קדימה) השמיע קריאות ביניים בעת ההצבעה על הסתייגויות הח"כים הערבים ובין היתר אמר: "יום האדמה, באמת. אני בשוק שיו"ר הכנסת עושה דבר כזה".

בהמשך הוסיף חסון כי "יום האדמה, כידוע, אינו חג לאומי או דתי. זהו אירוע אנטי-ישראלי, שבמסגרתו שרפו אתמול את תמונתו של שר החוץ, אביגדור ליברמן. היום ניתנה לגיטימציה לאירועי יום האדמה על ידי כנסת ישראל, והכרה בהם. מדובר באירוע עצוב, שקורה תחת הנהגת ממשלת הימין והמחנה הלאומי". חסון הודיע כי בכוונתו לפנות ליועץ המשפטי של הכנסת במטרה לבדוק את חוקיות ההחלטה של ריבלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully