וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החוק נגד המסתננים - פגיעה מחרידה בזכויות אדם"

30.3.2011 / 16:15

ארגוני זכויות אדם זועמים על חברי הכנסת שאישרו בקריאה ראשונה את הצעת החוק, לפיה ניתן יהיה להחזיק מסתננים במתקן כליאה למשך תקופה ממושכת. "זו חובה מוסרית לסייע לפליטים"

ארגוני זכויות האדם נגד "החוק למניעת הסתננות": בשורה של ארגוני זכויות אדם מתחו היום (רביעי) ביקורת חריפה על חברי הכנסת שאישרו בקריאה ראשונה את הצעת החוק, לפיה ניתן יהיה להחזיק מסתננים במתקן כליאה למשך תקופה ארוכה, עד לגירושם מישראל. 42 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, לעומת חמישה ח"כים שהצביעו נגדה.

בעמותת "אנו פליטים" אמרו בתגובה לאישורה של הצעת החוק, כי "מחריד לחשוב שמדינת ישראל, שהוקמה על ידי פליטים ולמענם מחוקקת חוק שמטרתו היחידה היא לפגוע באנשים הנמלטים על נפשם ממלחמות ומרצח עם - ולא לאפשר להם אפילו לבקש מקלט בשטחה, תוך התנערות מוחלטת מאמנת הפליטים אותה יזם, למרבה האירוניה, דוד בן גוריון. אנו קוראים לחברי הכנסת: חשבו על סבתא שלכם! היא, כמו רבים מפליטי החרב המבקשים היום מקלט בישראל, ברחה על נפשה מרצח עם ו'הסתננה' לישראל שלא כחוק. זוהי חובתנו המוסרית, כיהודים וכבני אנוש לסייע לאומללים אלה ולמנוע את המשך הפגיעה בזכויות האדם שלהם".

עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח התייחס גם הוא להצעת החוק ואמר, כי "אנו שותפים לדעה לפיה למדינת ישראל יש הזכות לשמור על גבולותיה, אולם עם זאת, כמדינה שקמה כדי לספק בית לפליטים, כל אמצעי הננקט על ידי המדינה חייב לקחת בחשבון את החובה המוסרית והמשפטית שלא לכלוא פליטים ומבקשי מקלט ולא להענישם".

לדברי עו"ד יונתן ברמן ממוקד הסיוע לעובדים זרים,"מדינת ישראל רשאית לאמץ חקיקה לטיפול בכניסה לישראל שלא דרך מעברי גבול, ואולם על חקיקה שכזו להתייחס לכלל היבטי התופעה. על מנת לקיים את החוק הבינלאומי ולהבטיח טיפול הומני בפליטים, על החוק להגדיר במפורש מיהו "פליט" ומיהו "מבקש מקלט", לקבוע את אופן הטיפול השונה בהם ולייסד מנגנונים שיבטיחו את הטיפול המתחייב".

בהסבר להצעת החוק נאמר, כי מטרתה היא להרתיע מסתננים ומבקשי מקלט מלהגיע לארץ, באמצעות עונשי מאסר ממושכים ולהעניש גם את המסייעים להם. מי שיסייע למסתנן או יספק לו מחסה, דינו 15 שנות מאסר. על פי הצעת החוק, מבקשי מקלט וילדיהם שייכנסו לישראל דרך גבול מצרים יוכלו להיעצר לתקופה של שלוש שנים ולא ל-60 ימים, כפי שקובע חוק הכניסה לישראל. לאחר אישור הצעת החוק אמר שר הפנים אלי ישי כי הוא ימשיך "לנהל מלחמת חורמה נגד המסתננים. לא אתן למתחסדים לאיים על המפעל הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully