וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים באזור חברון מאשימים: צה"ל מתנכל לנו

ניר יהב ויהושע בריינר

30.3.2011 / 15:43

תושבי בית אומר שליד חברון טוענים שצה"ל הטיל סגר על העיירה ונוקט ביד קשה כלפי התושבים, תוך התעלמות מפעולות המתנחלים נגדם. צה"ל: אין עוצר, פועלים נגד מי שמסכן חיים

האם צה"ל הטיל סגר על העיירה בית אומר שמצפון לחברון? לטענת תושבים פלסטינים, בשבוע האחרון כוחות צבא אינם מאפשרים להיכנס לעיירה או לצאת ממנה באמצעות כלי רכב. בנוסף, תושבי העיירה זועמים על צה"ל שנוקט, לטענתם, במדיניות רכה כלפי המתנחלים וביד קשה כלפי הפלסטינים. זאת לאחר שבשני מבצעי מעצר ליליים במקום, נעצרו 15 צעירים פלסטינים בחשד שיידו אבנים לעבר כוחות הביטחון. מנגד, בצה"ל טוענים כי כלל לא הוטל סגר על העיירה.

לפני שבוע וחצי ירה מתנחל לעבר פלסטינים בעיירה, לאחר שלטענתו רכבו נרגם באבנים מכיוון הכפר. מנגד, טענו תושבי הכפר כי המתנחל פתח בירי לעבר פלסטינים שהשתתפו בהלוויה שנערכה בכפר, וכתוצאה מכך נפצעו שני בני אדם. אחד הפלסטינים נפצע בחזהו באורח קשה.

"לאחר תקרית הירי הזו פרצו עימותים בין הפלסטינים תושבי העיירה לבין החיילים", סיפר לוואלה! חדשות תושב בית אומר, עיסא סליבי. "הפלסטינים גם יידו אבנים לעבר החיילים במחאה על כך שהם לא התערבו בתקרית ולא מנעו מהמתנחל לירות לעברנו. מאז אותו אירוע הטיל צה"ל סגר על הכפר וחסם את כל הכניסות והיציאות, כולל הכניסות הצדדיות".

"אנחנו זועמים ומתוסכלים", המשיך סליבי. "במקום שצה"ל יפעל נגד המתנחל שירה לעברנו ופצע שני פלסטינים, הוא מטיל עלינו עונש קולקטיבי. נניח שהיו כמה ילדים שיידו אבנים על הרכב של צה"ל – האם זה מסכן את החיים שלהם? הרי המתנחל שירה לעברנו סיכן את חיינו הרבה יותר. כשהפלסטינים עושים משהו, נוקטים נגדם ביד קשה. כשמתנחלים עושים משהו – המדיניות שונה לגמרי".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לטענות, כי "על הכפר בית אומר לא הוטל עוצר. צה"ל פועל נוכח האיומים ממרחב בית אומר לעבר כביש 60 בפרט, באמצעות פעולות הגנה, במטרה להבטיח תנועה חופשית למשתמשי הדרך. במקביל מתבצעות פעולות נקודתיות כנגד אלה המסכנים את חיי הנוסעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully