וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטה שליט מאשימים: הממשלה מייצרת ספינים

אריאל נוי וגלעד גרוסמן

30.3.2011 / 15:10

לאחר הפרסום הבוקר בגרמניה לפיו המהנדס הפלסטיני נחטף משום שיש ברשותו מידע על גלעד שליט, טוענים במטה לשחרור החייל: זה ספין של הממשלה כדי להראות כאילו היא פועלת לשחרורו

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

במטה המאבק לשחרורו של גלעד שליט מאשימים היום (רביעי) את הממשלה בניסיון לייצר ספין על גבו של החייל החטוף. הטענות הללו מגיעות בעקבות הדיווח של השבועון הגרמני "דר שפיגל", לפיו המהנדס הפלסטיני ד?יר?אר אבו סיסי נחטף מאוקראינה לישראל, משום שיש ברשותו מידע על גלעד שליט. יו"ר מטה המאבק למען שחרור שליט, שמשון ליבמן, אמר לוואלה! חדשות כי "זהו עוד ספין תקשורתי מבית היוצר של הממשלה, שלמעשה נועד לכאורה להראות כאילו היא פועלת למען שחרורו של גלעד, אבל בעצם חמש שנים אנחנו רואים שלא נעשה מספיק. כמעט חמש שנים מלווים אותנו כל מיני סיפורים בעניין הזה וכל מיני ספינים. אין לי ספק כי במבחן התוצאה לא קורה דבר".

נעם שליט, אביו של החייל החטוף, אמר כי "ישראל לא מצליחה להפעיל לחץ על החמאס בחמש השנים האחרונות – היא לא ידעה להפעיל לחץ וכנראה גם לא תדע. זאת הסיבה שבגללה נדרש לכאורה מחיר כבד לשחרורו של גלעד".

מקורביו של המהנדס הפלסטיני המחוזק בכלא בישראל מכחישים את הדיווח. "אבו סיסי מכחיש כל קשר לגלעד שליט, אין בידיו כל מידע בקשר לחייל החטוף והוא גם לא קשור לחמאס" - כך אמרה הבוקר פרקליטתו, עו"ד סמדר בן נתן. "יכול להיות שלחוקרים יש מידע שלי אין, אבל אם אכן יש מידע כזה, הוא לא נכון. יכול להיות שהם פשוט חסרי אונים והם שמים את היד על כל מי שהיה בתפקיד כלשהו ברשות". עוד טוענת בן-נתן, כי אבו-סיסי עובר חקירות קשות, ומופעלים עליו לחצים רבים. "הוא עייף ומתוסכל, והוא לא מבין למה עצרו אותו". מחר שוב יובא אבו סיסי לבית המשפט, כאשר ההערכה היא שתוגש הצהרת תובע בעניינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully