וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 17 שנה: הורשע שרצח את אחותו לעיני ילדיה

גלעד גרוסמן

30.3.2011 / 14:39

נביל אבו חדיר רצח את אחותו לפני קרוב ל-17 שנים לעיני ילדיה הקטנים והצליח להימלט. הילדים העידו כי אבו חדיר הודה בפניהם שהוא זה שרצח את אמם מכיוון שהיא "מלשינה שעבדה עם השב"כ"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

לאחר הרצח נמלט לבית לחם

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (רביעי) את נביל אבו חדיר ברצח אחותו, תגריד דיאב, לפני קרוב ל-17 שנה, על רקע מה שמכונה "כבוד המשפחה". לאחר הרצח נמלט לבית לחם, ונעצר לפני כשנה וחצי. אבו חדיר, בן 41, הורשע בכך שדקר את אחותו 23 פעמים בזמן שהיא ושלושת ילדיה, שהיו אז בני 10, 8 ו-7, המתינו לאוטובוס בדרך שער שכם.

מהכרעת הדין עלה כי דיאב התגרשה מבעלה, שהיה עבריין, ולאחר מכן ביקשו ממנה בני משפחתה שתמסור את ילדיה למשפחתו של הבעל, כדי שתוכל להינשא מחדש. היא סירבה, ועברה לגור אצל הורי בעלה.

מספר שנים לאחר הרצח, יזם בן דודם של הילדים מפגש בינם לבין אבו חדיר, במסעדה בבית לחם. שם, לטענת הילדים, אבו חדיר סיפר להם כי רצח את אמם מכיוון שהיא ואביהם היו "מלשינים שעבדו עם השב"כ", וכי ואמם עסקה בזנות. מנגד, אבו חדיר הכחיש שדיבר עם הילדים על הרצח.

הילדים העידו כי היה זה דודם אבו חדיר שרצח את אמם. מנגד, פרקליטו של הנאשם, עו"ד אריאל עטרי, טען כי נמצאו סתירות רבות בעדויות הילדים, וכי ככל הנראה כלל לא ראו את הרצח עצמו, מכיוון שכבר עלו לאוטובוס בזמן הרצח. עוד נטען, כי דווקא לבעלה של דיאב היה מניע לרצוח אותה.

"הטענה כי הילדים קשרו קשר להפליל את דודם נביל במקום לקשור את הרוצח 'האמיתי' שהוא אביהם או שליח מטעם אביהם, הינה טענה פחות מסתמית, חסרת בסיס ובלתי ראויה", נכתב בהכרעת הדין. "האב היה אסיר באותה עת, ולא היה לו אינטרס כלשהו לפגוע באשתו, אלא להיפך, היא בדיוק חזרה אליו". השופטים גם דחו את גרסתו של אבו חדיר, לפיה היה בשעת הרצח בשועפט.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully