וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה ראשונה: ניתן להחזיק מסתנן במשמורת

30.3.2011 / 13:26

מטרת החוק היא להרתיע מסתננים ומבקשי המקלט מלהגיע לארץ, באמצעות עונשי מאסר ממושכים. מי שיסייע למסתנן או מספק לו מחסה, דינו 15 שנות מאסר

"החוק למניעת הסתננות" אושר היום (רביעי) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ברוב של 42 תומכים מול חמישה מתנגדים. החוק קובע כי ניתן יהיה להחזיק מסתננים במתקן כליאה למשך תקופה ארוכה, עד לגירושם מישראל. מטרת החוק החדש היא להרתיע מסתננים ומבקשי מקלט מלהגיע לארץ, באמצעות עונשי מאסר ממושכים ולהעניש גם את המסייעים להם - מי שיסייע למסתנן או יספק לו מחסה, דינו 15 שנות מאסר. על פי החוק, מבקשי מקלט וילדיהם שייכנסו לישראל דרך גבול מצרים יוכלו להיעצר לתקופה של שלוש שנים ולא ל-60 ימים, כפי שקובע חוק הכניסה לישראל. לאחר אישור החוק אמר שר הפנים אלי ישי כי הוא ימשיך "לנהל מלחמת חורמה נגד המסתננים. לא אתן למתחסדים לאיים על המפעל הציוני".

מאורגנים כמו מאפיה

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) אמר בדיון שקדם להצבעה כי "השבטים הבדואים שמבריחים את המסתננים מאורגנים כמו מאפיה, יותר מארגוני הטרור. הם מבריחים אותם ויש מחיר: הברחה לתל אביב – 6,000 דולר, רק לעבור את הגדר – 2,000 דולר. אתם יודעים איזה הפקרות יש כאן? הם שמחים לבוא גם לבתי הכלא שלנו, כי פה יש אוכל ויש את כל התנאים שאין שם. אז מה אתם רוצים שכל מסתנן אחרי 60 יום נותנים לו עבודה ואז יהפוך להיות תושב זמני ואז תושב קבע?".

גם ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הביע תמיכה בהצעת החוק. "מרוב שאנחנו רחמנים, נביא לפה לא 800 ילדים לבית ספר ביאליק רוגוזין אלא 8 מיליון", הוא אמר. "תראו את הסרט בפיליפינים, בתאילנד, בסין, ביפן, באריתריאה, הם יגידו ששווה לשלם אלפי דולר ולצעוד את כל הדרך בסכנה שהבדואים ישחטו אותנו, כדי לקבל מה שאנחנו נותנים. אנו גורמים לכך שאנו מטביעים את עצמנו במו ידינו. אנחנו לא רוצים להכניס לכלא לרגע אחד, אבל מי שעבריין ייכנס לכלא, לצינוק ויקבל פת לחם, ומי שיעלה על מטוס יקבל 2,000 דולר".

"אישור החוק - התכחשות לעברו הכואב של העם היהודי"

מנגד, חברי הכנסת מהשמאל זעמו על אישור החוק. "זה חוק רע ומסוכן וכולנו צריכים להתנגד לו", קבע ח"כ דב חנין (חד"ש). "אנחנו שוברים את כל הקווים האדומים במנגנונים דרמטיים וקיצוניים. כאשר מגיע פליט מחבל דרפור, אי אפשר יהיה בשום מצב לשחרר את מבקש המקלט ממעצר, אפילו אם יש נסיבות הומניטריות שמצדיקות את השחרור, והוא צריך לשהות במעצר שלוש שנים. זה הגיוני? עם זה אפשר לומר שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית? מה שהיה שנוא עלינו, אל נעשה לאחרים. זו החובה המוסרית והיהודית".

ואילו ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה: "אנחנו, שהיינו עם למוד פליטות, איך הגענו למצב הזה שאנחנו מחוקקים חוקי התעללות? איך הפכנו לכנסת כזו, למדינה כזו, שמסיתה נגד אנשים המבקשים מקלט? איך אנחנו מפנימים את ההסתה הזו? תחשבו על השנים שאנחנו נרדפנו. מדינה צריכה להגן על עצמה, ויש דרכים לכך. לשים ילדים קטנים בכלא בלי ביקורת שיפוטית זה הגנה על המדינה?".

בעקבות אישור החוק נמסר מעמותת "אנו פליטים": "מחריד לחשוב שמדינת ישראל, שהוקמה על ידי פליטים ולמענם, מחוקקת חוק שמטרתו היחידה היא לפגוע באנשים הנמלטים על נפשם ממלחמות ומרצח עם, ולא לאפשר להם אפילו לבקש מקלט בשטחה. , תוך התנערות מוחלטת מאמנת הפליטים אותה יזם, למרבה האירוניה, דוד בן גוריון. אנו קוראים לחברי הכנסת: חישבו על הסבתא שלכם! היא, כמו רבים מפליטי החרב המבקשים היום מקלט בישראל, ברחה על נפשה מרצח עם ו'הסתננה' לישראל שלא כחוק. זוהי חובתנו המוסרית, כיהודים וכבני אנוש, לסייע לאומללים אלה ולמנוע את המשך הפגיעה בזכויות האדם שלהם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully