וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני גברים התעללו מינית בילדיהם - ונשלחו למאסר

30.3.2011 / 11:49

שני גברים שהורשעו בנפרד בשורה של התעללויות מיניות בילדיהם, נשלחו לאחרונה לעונשי מאסר ממושכים. אחד הילדים שחווה התעללות מצדו של אביו, הותקף בעבר גם על ידי דודו

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה גזר באחרונה עונשי מאסר על שני גברים שהורשעו בהתעללות מינית בילדיהם. במקרה אחד גזרו השופטים שבע שנות מאסר על גבר בן 72, שביצע מעשי סדום ומעשים מגונים בבנו החורג, כאשר הבן היה בשנות ה-20 לחייו. במקרה נוסף נגזרו חמש שנות מאסר על אב שביצע מעשים מגונים בבנו. דודו של האב הורשע בעבר בביצוע מעשים מגונים בילד.

על פי כתב האישום שהוגש נגד האב החורג באמצעות עו"ד רועי פרי מפרקליטות מחוז מרכז, הוא החל לתקוף את הילד מינית כבר בשנות ה-70', זמן קצר לאחר שהכיר את אמו של הבן. במשך למעלה מעשר שנים המשיך האב לבצע בבנו החורג מעשי סדום ומעשים מגונים, תוך שהוא מפעיל כלפיו אלימות קשה. כאשר הגיע המתלונן לגיל 16 הוא ניסה להתאבד, אך ללא הצלחה. בני המשפחה עלו לישראל בשנת 1990, וגם כאן נמשכו המעשים הקשים.

כאשר המתלונן היה בן 24, הוא התקין מנעול בחדרו, אולם הנאשם פרץ לחדר וביצע בו מעשה סדום. האב הורשע רק בחלק קטן מהמקרים, מכיוון שעל רובם חלה התיישנות. זמן קצר לאחר מכן עזב הבן את הבית והמעשים פסקו.

"ניצול מחפיר"

"במעשי הנאשם יש נופך של אכזריות, השפלה ופגיעה פיזית ונפשית במתלונן", כתבו השופטים בגזר הדין. הם ציינו שמרבית פסקי הדין שנתנו בתיקי עבירות מין במשפחה עסקו בקטינים, וכי העובדה שהבן היה בוגר בעת ביצוע המעשים יש בה כדי להקל בעונש. "כשעסקינן בקטינים, הרי נגזרת חומרה רבה יוצר, וקיימת מחויבות של בית המשפט לספק הגנה על נפשו וגופו של הקטין, באמצעות עונשים משמעותיים", נומק בכתב האישום.

במקרה השני נידון גבר בן 55 לחמש שנות מאסר על כך שביצע מעשים מגונים בבנו בן העשר. הבן התגורר עם אביו בבית סבתו, לאחר שהוריו התגרשו, וישן עם האב באותה מיטה. בארבעה מקרים, כשבשלושה מהם הבן ישן, ביצע בו האב את זממו.

"הנאשם בודד את המתלונן מבני משפחתו וניצל אותו באופן מחפיר, הן לפורקן יצריו האפלים של הנאשם והן בתחום של תחזוקת הבית, באופן שהמתלונן לא הגיע לבית הספר בצורה מסודרת. מכאן, שהנאשם שאמור היה לשמש מגן למתלונן הקטין, פגע בו קשות והותיר בו נזק נפשי", כתבו השופטים בגזר הדין.
דודו של האב, בן 76, הורשע בעבר במסגרת הסדר טיעון בכך שבמשך כשנתיים, מאז שהילד היה בן תשע, ביצע בו שורה של מעשים מגונים. הדוד נידון ל-42 חודשי מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully