וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתיה"ח לא מנעו מצעיר ניסיון התאבדות - ויפצו אותו

אריאל נוי

30.3.2011 / 8:19

בימ"ש חייב את בתי החולים הדסה עין כרם ואיתנים לשלם 805 אלף שקלים לצעיר שניסה להתאבד במהלך חופשה. דו"ח אשפוז הביניים שנכתב לפני השחרור לביתו, לא כלל איום התאבדות קודם

בית משפט השלום בירושלים חייב אתמול (שלישי) את בתי החולים הדסה עין כרם בירושלים ובית החולים הפסיכיאטרי איתנים הסמוך לירושלים, לפצות ב-805 אלף שקלים צעיר שניסה להתאבד במהלך חופשת אשפוז.

הצעיר, כיום בן 25, אושפז בגיל 16 בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שאיים כי בכוונתו לחתוך את ורידי ידיו ולאחר שנהג באלימות כלפי הסביבה. חודש לאחר האשפוז, הועבר הצעיר לבית החולים הפסיכיאטרי איתנים ואושפז במחלקה סגורה בליווי איש אבטחה. דו"ח אשפוז הביניים שנכתב בעניינו של הצעיר, פירט כי הוא נתון בהתקף פסיכוטי חריף מסוכן, מסוכן לעצמו ולציבור ושנדרשת עליו השגחה צמודה. המכתב פירט גם את האירועים שקדמו לאשפוז, אך איום ההתאבדות הושמט מהפירוט. כמו כן צוין במכתב כי "אין עדות לתוכניות אובדן מעשיות".

בהתבסס על הפירוט במכתב ולאחר אשפוז של כשלושה שבועות, שוחרר הצעיר מבית החולים איתנים לחופשה בבית הוריו. הרופאים התרשמו כי הצעיר אינו מסוכן לעצמו. כבר ביום השחרור עצמו, ניסה הצעיר להתאבד בקפיצה מחלון חדרו בקומה הרביעית. כתוצאה מכך הוא נפגע ונגרמו לו נכויות בעמוד השדרה ובשורש כף היד.

הצעיר שיוצג על ידי עו"ד אסף פוזנר ממשרד "כהן, וילצ'יק, קמחי ושות'", טען בתביעה כי שני בתי החולים התרשלו בכך שהשמיטו את אירוע ניסיון ההתאבדות ובכך שלא נקטו אמצעים לבירור מלא ומקיף על מצב הנער.

סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט כרמי מוסק, קיבל את התביעה. השופט קבע כי משמעות האירוע בו איים התובע להתאבד, הינה כי רופאי בית החולים איתנים קיבלו אותו תוך ידיעה כי הוא נמצא במצב פסיכוטי חריף, אך שללו כוונות אובדניות. עוד קבע השופט כי אמנם ייתכן שגם לו היה נמסר מלוא המידע על ידי ביה"ח הדסה עין כרם, כולל ניסיון ההתאבדות, לא היה בכך כדי לשלול את מתן החופשה, אך היה בכך כדי לשנות את הוראות הצוות הרפואי להורי התובע. בית המשפט דחה את טענות בתי החולים לקביעת "אשם תורם" מצד ההורים, וגם מצד התובע עצמו, שאילולא שימוש בסמים לא היה נקלע למצב הפסיכוטי ומנסה להתאבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully