וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכיפה שעל ראש השב"כ

דרור אידר

30.3.2011 / 6:31

בדיוק כמו במקרה של מינוי יעקב עמידרור, אשר מינויו לתפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי עורר ביקורת עקב הכיפה שעל ראשו, כך במקרה של מינוי יורם כהן לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי - גורמים ידועים מפזרים הערות מבזות הקשורות לכיפה שעל ראשו.

שימו לב לרמזים: "מתנגדיו (של נתניהו) יתהו אם מעל ראשו של נתניהו נפרסה בהדרגה כיפת ברזל - עוזריו נתן אשל, גיל שר ועכשיו גם יעקב עמידרור באים מרקע דתי, בדומה לזה של כהן". האם זו לא קביעה עם ריח של אנטישמיות?

דומה ומייד נוסף הרמז המכריע השני שנועד לסמן לקבוצת ההשתייכות של אותו גורם כי מדובר במישהו מסוכן, לא משלנו: "'כבוד למגזר', אמר אמש מתנחל מרוצה, חבר ועד לאחרונה גם שכן של כהן". שימו לב, הוא דתי ויש לו חברים מתנחלים.

ובכך עדיין לא סיימנו את סאגת הדה-לגיטימציה הסטליניסטית. כתב "הארץ" מוסיף שהמועמד השני לא נבחר מכיוון שהוא היה אחראי גם על מעצר יהודים "חשודים בטרור וברצח דוגמת ג'ק טייטל", עובדה ש"לא עוררה הערצה המונית מעבר לקו הירוק". אתם מבינים? הדתיים מעריצים אנשים מטורפים ולכן התנגדו לבחירת י' כראש השב"כ, כי י' מנע מהם את חברתו של טייטל. הרמז הארסי המשתמע מכך הוא שיורם כהן קרוב יותר לג'ק טייטל, ולכן לא עצר אותו, ובכלל כעת יהיה קשה יותר לעצור מטורפים וקיצונים יהודים, כי מה אתם יודעים, יש לראש השב"כ כיפה על הראש. אמא'לה.

עוד משתמע שהדתיים שולטים ומשפיעים על ראש הממשלה למנות אנשים לא ראויים לתפקידים בכירים. זה כבר מפחיד. היהודים, סליחה הדתיים, מושכים בחוטים וקובעים את גורלנו. איך זה שנתניהו מעז לא להתייעץ עם אמיר אורן כשצריך? אגב, אורן משליך את יהבו על ועדת טירקל שתחקור את הליך מינויו של יורם כהן. אבל כיצד הוא מצפה שתאוותו תתמלא אם טירקל עצמו הוא, לא עלינו, חובש כיפה?

יום קשה, לא רק לארגוני הטרור

הלאה. גל"צ פימפמו בתוכניות האקטואליה כי "העובדה שכהן דתי לא תפריע לכהונתו". משפט מעניין מבחינה לשונית וסוציולוגית. ובכל זאת, על משקל התהייה של הגל"צניקים, האם העובדה שרזי ברקאי הוא איש שמאל אינה מפריעה לעבודתו? איך זה שבדרך כלל הוא מראיין פרשנים בעלי עמדות זהות לשלו, אברמוביץ' וצפונה? הוא יראיין פוליטיקאים מימין, אבל כמעט אף פעם לא פרשנים בעלי עמדות שונות משלו.

גם בכלי תקשורת אחרים, אחים פוליטיים ל"הארץ" ולגל"צ, פימפמו את הרעיון. ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי צוטט באומרו כי "ראש השב"כ הבא של ישראל הוא שקול ומתון, והעובדה שהוא דתי לא צריכה לשנות או להפריע". למדים מכך שהיותך דתי מגדיר אותך מניה וביה כקיצוני וכאדם לא שקול, ולכן יש צורך בתעודת הכשר של ראש השב"כ לשעבר, שהוא אינו חובש כיפה ולכן הוא שקול ומתון, כדי שירגיע את הקוראים החרדים לביטחון מדינתם.

אגב, יורם כהן הוא בוגר הישיבה התיכונית-מדרשית נ?עם. בפי בוגריה הוא "מדרשיסט". באופן אירוני, הוקם המוסד המפואר הזה בשנות ה-40 של המאה ה-20 ממש על האתוס של זקיפת קומתם של חובשי הכיפות. שני מייסדיו, ישראל סדן והרב יהושע יגל ז"ל, חלמו על שילובה של האינטליגנציה הדתית בכל מערכות המדינה. אין ספק שהיום הם מחייכים אלינו מלמעלה. למרבה פלצותם של כמה עיתונאים, המדרשיסטים נמצאים כיום בכל מקום.

נדמה ששורשו של הקמפיין הקבוע נגד חובשי הכיפות נעוץ בהבנה המצמיתה שלנגד עינינו הולכת ומתהווה אליטה אלטרנטיבית שחובשי הכיפות הם רק חלק ממנה. חלק מבורך. את חברי הכת השלטת לשעבר ושופרותיה הרבים מדי בתקשורת, זה מפחיד. הסיבה לכך קשורה בתובנות פסיכו-פוליטיות ופסיכו-היסטוריות שלא כאן המקום לפרטן.

אגב, לעומת מקהלת הצווחים אמר אבי דיכטר, אף הוא ראש שב"כ לשעבר: "אין לי ספק שלמחבלים ולארגוני הטרור זה יום קשה". כנראה לעוד כמה אנשים בתוכנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully