וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף חוליית שיגור רקטות בדרום הרצועה

יהושע בריינר וניר יהב

30.3.2011 / 5:56

מטוסי צה"ל תקפו הלילה פעמיים בדרום רצועת עזה: בתקיפה הראשונה הופצצה מנהרה ובשנייה חוליה שעסקה בשיגור ירי תלול-מסלול לעבר ישראל. הפלסטינים מדווחים על הרוג אחד

כלי טיס של חיל האוויר תקף הבוקר (רביעי) חוליית מחבלים אשר ביצעה ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל, בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה בחוליה. מדובר בתקיפה השנייה שביצעו מטוסי צה"ל הלילה ברצועה לאחר שמוקדם יותר הופצצה מנהרה, אף היא בדרום הרצועה.

הפלסטינים מדווחים כי אדם אחד נהרג בתקיפת החוליה - פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס. על פי הודעת הזרוע, ההרוג, מוחמד אבו מועמר, נהרג בעת שהיה בדרכו לתפילה במסגד בשכונת נסר ממזרח לרפיח.

מצה"ל נמסר כי התקיפות בוצעו כתגובה לירי רקטת קסאם אתמול לעבר שטח ישראל. "צה"ל לא יסבול את המשך הימצאותם של יישובי עוטף עזה תחת אש", נמסר מהצבא, "צה"ל ימשיך לפעול בעוצמה כנגד כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל. ארגון הטרור הוא הכתובת ועליו האחריות".

ביום שני הבהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי ישראל תגיב בחריפות לירי מכיוון עזה, וכי בירושלים רואים בחמאס את האחראי לירי גם אם ארגון אחר הוא זה שמשגר את הטילים. "השנתיים האחרונות היו שקטות יחסית, אך בשבועיים האחרונים ישנם גורמים שמנסים לחסל את השקט והביטחון", אמר ראש הממשלה, "המענה הראשון לכך הוא הגנתי. נשפר את המיגון, אך איננו יכולים למגן כל בית, מתקן או בסיס. לכן דרוש האמצעי השני, ההתקפי. מול ירי הטילים שספגנו עד היום הגבנו בתקיפות רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully