וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: מילאתם דלק לא מתאים? חברת הביטוח אחראית

קובי מנדל

29.3.2011 / 19:21

חברת הביטוח AIG חויבה לשלם פיצויים בסך 55,000 שקלים לנהג מחיפה, לאחר שסירבה לממן את תיקון הנזק שנגרם לרכבו כשאשתו מילאה בטעות את מכל הדלק בבנזין במקום סולר

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום (שלישי) כי על חברת הביטוח AIG לפצות כספית בעל מכונית, אשר תבע אותה לאחר שמנוע רכבו ניזוק מפני שאשתו תדלקה את הרכב בבנזין במקום סולר. בית המשפט קבע כי תדלוק שגוי ונסיעה ברכב לאחר מכן הינו מקרה ביטוחי המכוסה על ידי הפוליסה התקנית, מכיוון שאירוע זה נכללת בהגדרת המונח "תאונה מכל סוג שהוא" המופיע בפוליסה המבטחת. חברת הביטוח תפצה את התובע בסכום של 49,143 שקלים, וכן תשלם לו הוצאות נוספות בסך כולל של 6,000 שקלים.

לטענת התובע, עם גילוי הנזק פנה לנציגת חברת הביטוח, והודיע לה טלפונית על האירוע. בתשובה התבקש להגיש טופס תביעה ובקשה למינוי שמאי, וכך עשה. לאחר ששוחח עם הנציגה מטעם חברת הביטוח, אשר הודיעה לו כי חברת הביטוח הכירה בכיסוי הפוליסה לאירוע, ולאחר שהשמאי קבע כי הנזק לרכב נגרם כתוצאה מתאונת החלפת הדלקים, הוא ניגש ושילם למוסך את דמי התיקון.

אולם, כעבור זמן מה, נמסר לו מחברת הביטוח כי תביעתו נדחתה. לאחר מכן, שב התובע והגיש תביעה שנייה לחברת הביטוח בגין אירוע זה, אולם גם היא נדחתה.

השופטת קראי גירון ציינה בפסיקתה כי "הפרשנות הראויה של מקרה זה היא במונח 'תאונה מכל סוג שהוא', הכולל בתוכו גם אירוע של תדלוק שגוי ונסיעה ברכב". קראי-גירון הבהירה עוד בדבריה כי פוליסת הביטוח התקנית נועדה לכל מקום בו נגרם נזק לרכב ברשלנות המבוטח בנהיגתו כמו בעת שמתרחשת תאונה הגורמת נזק לרכב בשל נהיגה לא זהירה של המבוטח. לפיכך, אין הבדל בין מקרה זה ומקרה התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully