וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט אולמרט: אורי מסר לא יוגדר כעד עוין

29.3.2011 / 16:11

ביהמ"ש דחה את בקשת התובע במשפט רה"מ לשעבר אולמרט, להכריז על אורי מסר כעד עוין. זאת בטענה שנרשמו סתירות מהותיות בעדותו. השופטים נימקו את הדחייה בכך שמסר טרם עומת עם הסתירות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. קריינות: אביב אברמוביץ'. עריכה: טל רזניק)

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) את בקשת הפרקליטות להכריז על אורי מסר כעד עוין במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

התובע במשפט, אורי קורב, ביקש להכריז על מסר כעד עוין לקראת חקירתו החוזרת ביום חמישי, מכיוון שלטענתו התגלו סתירות מהותיות בין הדברים שאמר מסר בעדותו בחקירה נגדית לבין דברים שאמר בחקירה במשטרה.

בפרקליטות הגישו את הבקשה לאחר שמסר תקף עד תביעה אחר בתיק - ראש מרכז ההשקעות לשעבר, שמואל מרדכי. לדברי מסר, מדרכי ביקש להתנקם באולמרט על פיטוריו וזו הסיבה לעדותו.

השופטים החליטו שמכיוון שמסר טרם עומת עם הסתירות, אין מקום להכריז עליו בשלב זה כעד עוין. פרקליטיו, עורכי הדין שמעון דולן ודרור מתיתיהו, אמרו כי מתחילת הפרשה, מסר בחר שלא להדליף, להתראיין או להתייחס להשתלחויות נגדו. "הוא נותן את התייחסותו בבית המשפט הנשענת על עובדות, למיטב ידיעתו וזכרונו, וכך ימשיך ויעשה. מדובר בעדות אמת מאוזנת שאינה נוטה לצד זה או אחר ואינה סותרת דברים שאמר בעבר. לפיכך אנו מצרים על כך שהפרקליטות בחרה לבקש להכריז עליו כעד עוין עוד בטרם החקירה החוזרת", אמרו הפרקליטים.

"ישנה שיטה של הפרקליטות החוזרת על עצמה כל פעם מחדש כאשר יש עד תביעה שלא מיישר קו עם התמונה שהפרקליטות מנסה לצייר. הם רואים בו מיד עד עוין", אמר אמיר דן, יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר, אולמרט. "כדאי שבפרקליטות יבינו שגם העובדות כפי שיוצגו לאשורן הן אופציה, ולא רק הסיפורים המופיעים בכתב האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully