וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק הבא: רבני הערים דורשים העלאה בשכרם

פנחס וולף

29.3.2011 / 13:25

הרבנים רוצים גם: מקץ מאבקם של העובדים הסוציאליים, עובדי משרד החוץ וועדי עובדים נוספים, דורשים רבני הערים תוספות שכר. באוצר מסכימים: "שכר של 5,000 שקלים לרב אינו שכר ראוי"

לאחר סיום המאבקים של העובדים הסוציאליים, של עובדי משרד החוץ ושל ועדי עובדים נוספים במשק, הגיע תורם של רבני הערים. ועדת הכספים של הכנסת דנה היום (שלישי) בנושא שכר רבני הערים ובשכר הנמוך שמקבלים הרבנים החדשים עם מינויים.
ד"ר אביעד הכהן, המייצג את ארגון רבני ישראל, אמר בדיון כי "הרבנים משרתים את כלל הציבור וכיום, רבנים חדשים מקבלים שכר נמוך בעשרות אחוזים מהרבנים המכהנים. לא ייתכן שרבנים שמתמנים לרבני ערים יזדקקו לבקש טובות מאנשים, כדי שימלאו את תפקידם כראוי".

הרב של אלפי מנשה, דוד אוחיון, הסביר את הבעייתיות בשכר הניתן היום לרבנים חדשים. "מביש שרב צריך לדבר על המשכורת שלו אבל אין ברירה. בשכר הניתן כיום לרבנים חדשים, רב לא יכול לעשות את תפקידו. יש מניע חוקי המונע מהרבנים לעבוד בעבודה נוספת. הדבר הוא נכון, אבל עם משכורת שכזו אי אפשר להתקיים".

באופן מפתיע, נציגי האוצר לא הביעו התנגדות עקרונית לדרישות הרבנים החדשים. הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, הסכים כי "שכר של 5,000 שקלים לרב הוא לא שכר ראוי, ואנחנו נפעל בנושא". עם זאת, לוין הזכיר את מאבקי השכר האחרונים במשק ואמר: "בחודשים האחרונים אנו עוברים תקופה לא פשוטה, יש תביעות שכר רבות, ואנו עוברים משביתה אחת לשביתה נוספת".

את הדיון סיכם יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה). "ועדת הכספים השוותה לאחרונה את שכרם של הקאדים והאימאמים לבקשתם של חברי הכנסת הערביים", אמר. "הוועדה עדכנה גם את שכר השופטים, לא ייתכן שרק הרבנים ייפגעו בשכרם. 15 שנה לא מונו כלל רבני ערים, לא יכול להיות מצב שעד שממנים רב, שכרו יעמוד על 5,000 שקלים ולא יהיה לו לחם לילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully