וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה בגליל: סטודנטים בתל חי יעבדו תמורת מלגה

עידן אבני

29.3.2011 / 5:41

פרויקט מיוחד במכללת תל חי ינסה לשכנע מעסיקים להעתיק את מפעלם לגליל. במסגרת הפרויקט יועסקו סטודנטים בחברה התואמת לתחום לימודיהם בתמורה למלגה שתממומן על ידי המעסיק והמכללה

רחוק מהעין רחוק מהלב? סטודנטים במכללת תל חי מספרים כי הם מתקשים במציאת עבודה באזור המכללה. מסקר שנערך במכללה עולה כי כ-40% מהסטודנטים מעוניינים להישאר לגור באזור הצפון גם לאחר סיום לימודיהם אך קושי במציאת תעסוקה מונע זאת מהם. לאחרונה, החליטו הסטודנטים לקחת את היוזמה לידיהם ולפעול לשינוי המצב.

אודי מיכאל, חבר באגודת הסטודנטים של המכללה סיפר כי "אנחנו אוספים נתונים אותם נגיש למעסיקים ולמשרדי הממשלה ונראה להם את הצרכים של הסטודנטים. בשנה שעברה עשו סקר וגילו שרבים מהסטודנטים רוצים להישאר באזור אם ימצאו תעסוקה נכונה אין הרבה מקומות שמתאימים למקצועות הלימוד של המכללה. זו בעיה חמורה, ולכן הרוב חוזרים למרכז הארץ. העניין הוא לעשות מהלך שימפה את הסטודנטים שרוצים להישאר ולעניין חברות מהמרכז ולשכנע אותן לעבור צפונה. בתמורה, כמובן, לכל מיני סובסידיות במס של הממשלה".

מיכאל אמר כי "מדברים כל הזמן להביא מפעל היי טק שייפתח את האזור וצריך להביא בשביל זה עובדים. אבל במכללה אין הרבה שלומדים הנדסה, אנחנו מדברים להביא לכאן באק אופיס של בנקים וחברות השקעות לסטודנטים מהחוג לכלכלה. מפעלי מזון לסטודנטים לתזונה וכו'. אחרי הסקר נדע מה ההכנסה הממוצעת וכמה הסטודנטים נעזרים בהורים. עם נתונים כאלו אפשר לבוא למשרדי הממשלה".

יוסי מלכה, מנכ"ל המכללה אמר כי "בנינו מודל ויש ביקושים לשני הצדדים. יש לא מעט מעסיקים וסטודנטים שרוצים להיכנס לפרויקט". לדבריו, הסטודנטים יעבדו בחברה המתאימה לתחום לימודיהם בתמורה למלגה בסכום של 30 אלפי שקלים. המלגה תמומן על ידי החברה המעסיקה ועל ידי המכללה. בתום הלימודים יוכל המעסיק לקבל לידיו סטודנט בעל ניסיון אותו הוא כבר מכיר.

"הבנו שצוואר הבקבוק במה שקשור להישארות הצעירים בגליל הוא מחסור בתעסוקה הגורם להם לעבור למרכז. התעסוקה היא הפקטור המרכזי בהישארות בגליל וברגע שנפתור את הבעיה הזו יישארו כאן יותר סטודנטים", אמר מלכה. לדבריו, "בעצם המכללה לא אמורה להתעסק בדבר הזה, אבל אנחנו עוסקים גם בדברים שהם לא המנדט שלנו". בשלב הראשון נמצאו מקומות תעסוקה ל-150 סטודנטים. וכעת בוחנים אפשרות להרחיב את הפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully