וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאה הכניסה ידה לרחם - חיי התינוק ניצלו

אריאל נוי

29.3.2011 / 5:10

ד"ר שרון פרלמן מבית החולים קפלן הצילה חיי תינוק שחבל הטבור הקדים את ראשו בעת הלידה. ד"ר פרלמן החזיקה את ראשו של הילד בתוך הרחם על מנת למנוע פגיעה בו

אירוע נדיר שסיכן את חייו של התינוק בעת לידה בבית החולים קפלן הסתיים בכי טוב: צוות הרופאים בראשות ד"ר שרון פרלמן, ששירתה כרופאה צבאית בגדוד חי"ר, הצליח להציל את חיי התינוק כאשר חבל הטבור הקדים את הראש בעת הלידה. ד"ר פרלמן החזיקה את ראשו של התינוק בתוך רחם האם במשך הלידה וכך ניצלו חיי התינוק.

אביו של התינוק, סא"ל משה מור, שזהו בנו השלישי, תיאר את הדרמה שהתרחשה בחדר הלידה. "נכנסנו בשבת לחדר המיון בקפלן, כשסתוונית, אשתי, בשבוע ה 42 להריונה. היא ביקשה לעבור לידה טבעית ולכן לא רצתה אפידורל. נכנסנו לחדר לידה והרופאה, ד"ר שרון פרלמן, נכנסה לבצע בדיקה מקדימה וזיהתה שחבל הטבור ירד לפני ראשו של התינוק". סא"ל מור אמר כי ד"ר פרלמן לא היססה לשניה, התיישבה על המיטה והכניסה את ידה לתוך הרחם של אשתו במשך דקות ארוכות כדי להציל את התינוק. "לאורך כל הזמן הזה היא גם החזיקה בידה השנייה את היד של אשתי. זה היה מחזה הרואי", הוא מספר. "כך הובלו הרופאה ואשתי במיטה אחת לניתוח קיסרי חירום שבוצע בהרדמה מלאה. במהלך הניתוח הצליחו הרופאים להוציא תינוק מדהים במשקל 4.056 ק"ג באופן תקין".

ד"ר שרון פרלמן, שיילדה במהלך שירותה בבית החולים קפלן מאות תינוקות, אמרה כי "במהלך בדיקה שגרתית לפני הלידה הרגשתי כי חבל הטבור הקדים את הראש, מצב הנקרא 'שמט חבל הטבור', העלול לסכן באופן ממשי את חיי העובר. מרגע זה ועד לניתוח הקיסרי שמרתי במשך דקות ארוכות על ראשו של העובר בתוך הרחם כדי למנוע לחץ על חבל הטבור, שמשמעותו אי אספקת דם וחמצן לתינוק, מה שעלול לסכן את חייו. עליתי על המיטה ויחד עם סתוונית טסנו לחדר הניתוח. צוות חדר הניתוח הצליח ליילד את סתוונית בניתוח קיסרי בהרדמה מלאה והתינוק יצא, לשמחתנו, בריא ושלם".

סא"ל מור מחייך מאושר. "קיבלנו תינוק מדהים במתנה. לא פלא שד"ר פרלמן היתה רופאה ראשונה בגדוד קרבי", הוא אומר, "אין ספק שהנחישות, היוזמה וההתעקשות שלה הם ערכים שרכשה כרופאה צבאית במהלך השירות בצה"ל".

  • עוד באותו נושא:
  • לידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully