וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הקמת קרית חינוך שיקומית לבדואים

29.3.2011 / 4:38

הממשלה החליטה על הקמת קרית חינוך שיקומי בתל שבע שתספק את שירותיה לכ-4,000 ילדים בדואים בעלי צרכים מיוחדים. עלות הקמת הקריה: 11.5 מיליוני שקלים

ועדת שרים לענייני הנגב והגליל אישרה אמש (שני) את החלטת הממשלה על הקמת קריה שיקומית בתל שבע לילדים בעלי צרכים מיוחדים במגזר הבדואי. התכנית, שעלותה עומדת על 11.5 מיליוני שקלים תמומן על יד המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד הבינוי והשיכון ומשרד הרווחה ושירותים חברתיים.

בנגב יש כ-4,000 ילדים בדואים הסובלים מלקויות התפתחותיות קשות כמו פיגור שכלי, שיתוק מוחין, מחלות גנטיות שונות, אוטיזם, עיוורון וחירשות וזקוקים למסגרות חינוך מיוחד, טיפולים פר-רפואיים ופעילויות פנאי. רק חלקם מקבלים מענה במסגרות הקיימות, בין היתר בשל קושי להתגבר על פערי שפה ותרבות. במגזר הבדואי חסר מענה מותאם תרבות ושפה המספק טיפולים ושירותים לילדים ולבני משפחותיהם.

הקריה עתידה לספק כלי שיכום לילדים בעלי הצרכים המיוחדים בנגב והיא תכלול מעונות יום שיקומיים, תפעל לאיתור הילדים בגיל מוקדם ותיתן שירותים משלימים לחינוך המיוחד. כמו כן יוקמו בקריה מרכז ספורט ומרכז אומנויות.

כמו כן, הוחלט על הקמת ועדת היגוי בין-משרדית בראשות מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורנה הוזמן בכור, ומנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים, נחום איצקוביץ', ובהשתתפות נציגי הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, משרד הבינוי והשיכון, הרשות לפיתוח כלכלי של מגזר המיעוטים במשרד ראש הממשלה, משרד התעשייה,המסחר והתעסוקה, משרד החינוך ושותפים חוץ ממשלתיים המעורבים בפרויקט. הוועדה תפקח ותעקוב אחר קידום הפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully