וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הכריז: יורם כהן יכהן כראש השב"כ הבא

פנחס וולף ויהושע בריינר

29.3.2011 / 0:07

שבועות ספורים לפני סיום כהונתו של יובל דיסקין בתפקיד ראש השב"כ, הודיע רה"מ נתניהו על מחליפו: יורם כהן. כהן, חובש כיפה, שימש כסגן ראש השב"כ בין השנים 2005-2008

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז אמש (שני) על ראש שירות הביטחון הכללי הבא. מדובר ביורם כהן, בן 51, שיחליף בתפקיד את יובל דיסקין. ראש השב"כ היוצא דיסקין צפוי לסיים את תפקידו בחודש מאי. כהן שימש כסגן ראש השב"כ בין השנים 2005-2008. נתניהו ביצע את ההכרזה, לראשונה בנאום בשידור חי, בכנס קק"ל.

במהלך ההכרזה על זהותו של ראש השב"כ הבא, אמר נתניהו כי "בשנים האחרונות זכינו לשירות חשוב ויעיל של ראש השב"כ היוצא יובל דיסקין, התרומה שלו חשובה וחלקה עלומה, אבל התודה גלויה. ואני מודה לו בשם כל אזרחי ישראל. עסקתי לא מעט בשאלה שעמדה לפניי, מי יחליף את ראש השב"כ היוצא. האנשים הם מצוינים, הבחירה הייתה בין המצוינים שמצוינים".

על ראש השב"כ הבא אמר נתניהו כי "יורם הצטרף לשב"כ לפני 30 שנה. הוא עשה מגוון רחב של תפקידי פיקוד ומטה וכיהן במשך שלוש שנים כסגן ראש השב"כ. הוא היה בחוד החנית של הארגון בייחוד בשנים האחרונות, הוא איש שטח, הוא צמח מן השטח, הוא מכיר את השטח והשטח מכיר אותו ואני משוכנע שהוא מכיר את כל האתגרים שעומדים בפנינו ושהוא יביא את המנהיגות והניסיון כדי להביא את היכולות האלה. הצלחתו היא הצלחתנו".

תפקידים רבים בשב"כ

כהן, נשוי ואב לחמישה ילדים. הוא חובש כיפה שמתגורר בירושלים מאז שנת 1983. הוא גדל והתחנך בתל אביב והוא בוגר הישיבה התיכונית "מדרשת נעם" בפרדס חנה. את שירותו הצבאי הוא עשה בסיירת גולני. כהן התגייס בשנת 1982 לשירות הביטחון הכללי, כמאבטח רכזי שטח ביהודה ושומרון.

בין השנים 1983-1989 שימש כהן כרכז שטח בנפת בנימין ובין השנים 1989-1991 הוא כיהן כרכז נפת רמאללה. לאחר מכן הוא שירת בתפקידים נוספים, בהם ראש מחלקת הדסק האופרטיבי ביהודה, ראש חטיבת הסיכול ביהודה, סגן ראש האגף לסיכול טרור ערבי-אירני, ראש האגף, ראש מרחב ירושלים ויו"ש וסגן ראש השירות. בתפקידו זה היה מופקד כהן על "גיבוש המדיניות וקבלת ההחלטות בתחומי בניין הכוח והפעלת הכוח הייעודי של השירות" וכן שותף בכיר בקבלת ההחלטות בסוגיות ארגוניות שונות.

בין השנים 2008-2009 שימש כהן כעמית מחקר במכון וושינגטון למדיניות ארצות הברית במזרח הקרוב ואילו בין השנים 2009-2010 הוא עמד בראש צוותים אשר עסקו בגיבוש תפיסת ניהול בארגון וכן בנושאים טכנולוגיים לעשור הקרוב. כהן הוא בעל תואר ראשון ושני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה ובוגר המכללה לביטחון לאומי.

(עדכון ראשון: 20:07, 28.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully