וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים הנוסעים בכביש 60: "צה"ל מפקיר אותנו"

יהושע בריינר

28.3.2011 / 18:56

הדרך בין קריית ארבע לצומת גוש עציון הפכה להיות המסוכנת ביותר ביו"ש. הנוסעים בכביש מדווחים על יידויי אבנים של פלסטינים, שאינם זוכים לתגובה הולמת. אחת הנוסעות: "ראיתי את הסוף"

לפני כשבוע נסעה אירית מוגילבסקי, בשעת צהריים, בכביש מספר 60 המחבר בין ירושלים לבאר שבע מצומת גוש עציון לביתה בקריית ארבע. לפתע, סמוך לכפר בית אומר, עקף אותה, בפראות, רכב פלסטיני וחסם את נסיעתה. "בתוך שניות הקיפו את הרכב כ-30 פלסטינים", סיפרה מוגילבסקי. "נעלתי את הדלתות והם התחילו לנער את הרכב ולנסות להיכנס אליו. בו בזמן הם זרקו סלעים וברזלים לעבר הרכב".

מוגילבסקי תיארה את חוסר האונים שעבר בה בזמן שרכבה נחסם. "הייתי נעולה ברכב וכבר ראיתי את הסוף. אמרתי בליבי 'שמע ישראל' כי הייתי בטוחה שלא אצא משם". לדבריה, "אחרי שניות ארוכות התעשתי, נסעתי לאחור וברחתי משם. אחרי קילומטר אחד פגשתי ברכב ישראלי, יצאתי החוצה והתחלתי לבכות. בנס יצאתי משם בחיים". לטענתה, תקיפת רכבה נעשתה מתחת עמדת פילבוקס צבאית, ללא כל תגובה מצד החיילים. "לדעת שכמעט הרגו אותי מתחת לעמדה צבאית זה הדבר שהכי כואב לי".

סיפור זה וסיפורים דומים לו הינם עדות נוספת להפיכתו של הכביש, שמחבר בין קריית ארבע לצומת גוש עציון, לכביש המסוכן ביותר באזור יהודה ושומרון כיום. מדי שבוע נערמים עשרות דיווחים על יידויי אבנים לעבר כלי רכב ישראלים בקטע הכביש שאורכו כ-20 קילומטרים. עד כה נפגעו עשרות כלי רכב ומספר מתנחלים אף נפצעו באורח קל, מה שגרם לתושבי האזור להיות בטוחים כי מדובר רק בעניין של זמן עד שיקרה במקום אסון.

הכביש עובר סמוך לכפרים חלחול, בית אומר ואל-ערוב, מהם מיידים מדי יום אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כלי רכב. בשבועות האחרונים חלה עלייה באירועים, כאשר התווספו גם ניסיונות לינץ'. "הנסיעה בכביש הזה כיום מחזירה אותנו לתקופות הביטחוניות היותר סוערות והכל בגלל חוסר האונים של צה"ל", אמר בועז העצני, תושב קריית ארבע. לטענתו, מי שמעודדים את הפלסטינים לפגוע בכלי הרכב הם קבוצת אנרכיסטים שהתמקמו בבית אומר. "אנחנו קרובים להצבת נוכחות שלנו בציר, שתיצור כזה בלגן שהצבא יצטרך להתחיל לתפקד".

בצה"ל בחרו שלא להגיב עד כה לדברים.

* לפניות לכתבנו לענייני צבא - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully