וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: השתלטו על נכסי האוליגרך הישראלי שנרצח

איילה חננאל

28.3.2011 / 18:13

שלושה ישראלים נעצרו בחשד שהשתלטו על נכסיו של האוליגרך אלכסיי זכרנקו, שנעלם ברוסיה לפני כשנתיים. בדיון בהארכת מעצרם התברר כי זכרנקו נחטף ונרצח

בית משפט השלום בראשון לציון האריך הערב (שני) בשבעה ימים את מעצרם של נסים דזלדטי ואלינה מלר, שנעצרו מוקדם יותר היום בחשד להשתלטות על נכסיו ורכושו, בארץ ובחו"ל, של איש העסקים הישראלי-רוסי, אלכסיי זכרנקו, שנעלם ברוסיה באוגוסט 2009. כמו כן הוארך בארבעה ימים מעצרו של עורך דין, ששמו נאסר לפרסום. השלושה חשודים בביצוע שורה של עבירות, בהן קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, גניבה בידי מנהל, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון.

לפי החשד, השלושה זייפו מסמכים המראים כי הם שותפיו של זכרנקו וכך השתלטו על נכסים השייכים לו בשווי כולל של מאות מיליוני דולרים. השלושה נעצרו לאחר חקירה סמויה שהחלה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי חוקרי היאחב"ל, בפיקודו של תת ניצב חיים איפרגן. במהלך החקירה עלה כי החשודים, השיגו ייפויי כוח על חלק מנכסיו של האוליגרך באמצעות מסמכים מזויפים.

במהלך הדיון בהארכת מעצרם של השלושה, חשפה המשטרה כי זכרנקו נחטף ונרצח, אך עם זאת הרצח אינו מיוחס לנאשמים לעיל. זכרנקו, שהחזיק באזרחות ישראלית ורוסית, נעלם לפני כשנתיים במהלך ביקור ברוסיה, כאשר הדבר היחיד שהותיר אחריו היה מכונית המרצדס שלו שנמצאה בעיר סנט פטרסבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully