וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאישור הכנסת: תיאסר אפליה בכניסה למועדונים

28.3.2011 / 17:48

ועדת הכלכלה אישרה את הצעת החוק הקובעת כי תיאסר אפליה בכניסה למקומות ציבוריים, מועדונים ומקומות בידור, לרבות "ייבוש בתור". המשטרה: אין קשר בין שיקולי ביטחון לסלקציה

"חוק הסלקציה" אושר היום (שני) בוועדת הכלכלה של הכנסת, בהכנה לקריאה שנייה ושלישית במליאה. הצעת החוק של חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) ושלמה מולה (קדימה) קובעת כי ייאסר להפלות במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ומקומות ציבוריים.

ההצעה משלימה את חוק איסור האפליה וסותמת פרצה משמעותית, שאיפשרה שלא לאכוף את החוק הקיים: במקום לומר לבאים כי הכניסה נמנעת מהם, נהגו המאבטחים להורות להם "לחכות בצד" מסיבות שונות, עד שהבאים היו מתייאשים ועוזבים את המקום. במהלך הדיונים בהצעת החוק, נציגי המשטרה והמשרד לביטחון הפנים שללו את טענות בעלי המועדונים לפיהן איסור סלקציה יפגע בביטחון במועדונים, והבהירו כי אין קשר בין שיקולי ביטחון ובין סלקציה.

בהליך החקיקה פעלו גם מוטי וודג'ה ואריה שוורץ, שני חברים, רואי חשבון במקצועם, אחד מהם ממוצא אתיופי, שנרתמו למאבק אחרי שהגיעו יחד למועדון ה"גלינה", שם נאסרה הכניסה על וודג'ה בעוד ששוורץ הורשה להיכנס.

לדברי יחימוביץ', "התופעה הגזענית של סלקציה בפתח מקומות בידור, אשר בסופה נותרים כהי עור בחוץ ובהירי עור נכנסים בקלות פנימה - היא לא תופעה שמדינה דמוקרטית ושוויונית יכולה לאפשר, והחוק הזה בא למגרה. ההתגייסות הנחושה של מוטי ושל אריה, שחוו על בשרם את הגזענות הזאת – השפיעה על השרים והביאה לתמיכה המבורכת בחוק".

גם ח"כ מולה בירך על החלטת הוועדה ואמר כי "יש לשים קץ לתופעת הסלקציה הפסולה במועדונים ובמקומות בילוי ולפגיעה ולהשפלה הקשה של הבאים לבלות במועדונים. יש להיאבק בתופעה פסולה המוכרת, לפיה מבלים שאינם "עוברים סלקציה" נדרשים להמתין בחוץ, בשעה שמבלים אחרים שהגיעו איתם או אחריהם נכנסים לפניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully