וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: "ראש ארגון פשע" הושפל בכלא איילון

איילה חננאל

28.3.2011 / 12:28

נציגי לשכת עורכי הדין ביקרו אסיר המרצה עונש מאסר ממושך בכלא, ומדו"ח שערכו עולה כי תלונותיו - לפיהן נשללו זכויותיו והוא אולץ לעשות את צרכיו בשקית ניילון בפומבי - מוצדקות

אסיר המוגדר כ"ראש ארגון פשיעה" הושפל בבית הכלא - כך עולה מדו"ח של לשכת עורכי הדין, שפורסם הבוקר (שני). הדו"ח נערך כחלק ממערך ביקורות שוטפות שמבצעים נציגי לשכת עורכי הדין במתקני בתי הסוהר ברחבי הארץ.

האסיר, מ"י, מרצה מאז 2005 עונש מאסר בן 11 שנים בגין הרשעתו בעבירות של החזקת נשק, קשירת קשר לביצוע פשע ומרמה. על פי תלונותיו, שללו ממנו זכויות התייחדות שאושרו לו כחוק, והוא אולץ לעשות את צרכיו בשקית ניילון בפומבי. לדברי לשכת עורכי הדין, התלונות נבדקו מול שירות בתי הסוהר, ונמצאו מוצדקות. הדו"ח הועברו לעיון נציב השב"ס, רב-גונדר בני קניאק.

לדברי האסיר, הוא הושאר במשך למעלה משלוש שעות בחצר הטיולים של אגף ההפרדה בכלא איילון, חרף כאבי בטן קשים ושלשולים שתקפו אותו. בשעה שסבל מכאבים עזים בבטנו, נעשה ניסיון על ידי צוות האגף לאתר קצין תורן, שרק הוא מורשה ללוות אותו בחזרה לחדרו, שם יוכל לעשות את צרכיו.

הסוהרים, כך לפי הדו"ח, לא הצליחו לאתר את הקצין, ולכן נאלץ האסיר לעשות את צרכיו בתוך שקית ניילון בחצר. על פי הדו"ח, עולה לכאורה מבירור עם רשויות בית הכלא כי תלונת האסיר מוצדקת, ונכתב כי "קיים טעם לפגם של ממש שהאירוע לא דווח לבעלי תפקידים בכירים ויש להציף את הבעייתיות בתלות אסירי האגף הנמצאים בחצר הטיולים בקצין התורן".

"הביקורת מסייעת לשב"ס"

כמו כן, התלונן האסיר על היעדרה לכאורה של הפרדת רשויות בין המשטרה לשירות בתי הסוהר. לדבריו, מי שניהל את החקירה המשטרתית נגדו במשך כשנתיים וחצי, שכללה מעקבים, הפעלת סוכנים, ושכנוע שותפו העסקי ועורך דינו להפוך לעד מדינה, היה קצין המודיעין של שירות בתי הסוהר. לטענתו, מדובר באותו אדם "שלהבנתו הוא גם בעל הסמכות המקצועית העיקרית להחזקתו בהפרדה בבית הסוהר".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, אמר כי "דו"ח זה, כקודמיו, ממשיך לבטא חשיבות שבמתן היכולת לאפשר לנציגים מקצועיים אובייקטיבים של לשכת עורכי הדין לבקר בבתי הסוהר, לעמוד על תנאי המאסר ועל מצבם האנושי של האסירים. אני רואה בביקורים השוטפים של נציגי לשכת עורכי הדין בבתי הכלא גם אלמנט מסייע לגורמים השונים בשירות בתי הסוהר בעבודתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully