וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת אילוף: כלב הגנה חנון, מעורבת שלא סותמת והאסקית מציקנית

יניב אסם

28.3.2011 / 10:06

יש לכם דוברמן-רוטוויילר שאמור לזהות סכנה, אבל חביב לכל העולם? המעורבת הקטנה מנג'סת בלילות ומתעקשת לטפס למיטה שלכם? ההאסקית מציקה לפקינזית? מאלף הבית של וואלה! בעלי חיים פה

כלב מלטז מעורב לבן יושב על שטיח ליד ספה בסלון ביתי. ShutterStock
אם לא תעשו מה שאני רוצה - אני איילל, גם בלילה!/ShutterStock

לפני כשבועיים אימצנו כלבה מעורבת פקינז-מלטז בת חודש וחצי. בעייתנו היא שהיא לא נותנת לנו לישון בלילה וכל הלילה מייללת ומנסה לטפס למיטתנו. ניסינו להרדימה במיטתה, אבל לא הצלחנו. מה לעשות?

אכן, יש כלבים שהיו שמחים לישון איתנו, לאכול איתנו וליהנות מחיים משותפים אתנו, אך מה לעשות - זה לא ממש מתאים לנו ולכן עלינו לפעול לכך שהכלבים יניחו לנו לחיות את חיינו בשקט.
לפיכך, עלינו לקשור לצווארה של הכלבה, המתעקשת לחלוק עמנו את יצוענו, רצועה, ובאמצעותה "לתקן" במשיכה כל פעם כשהיא רוצה לעלות למיטתנו.

כשאנחנו לא בבית, רצוי ומומלץ למנוע מהכלבה להיכנס לחדר, שכן כאשר היא אינה אתנו, אין דרך לתקנה. לא פחות חשוב, ואפילו מאוד מומלץ, להתקין לה משכב או גם לרכוש לה מיטה משלה, וללמד אותה את הפקודה "למקום" – ואז עם אמירת הפקודה "למקום" יש ולהוביל אותה למקום משכבה ושם להעניק לה פרס טעים, כי רצוי לחבר את הפקודה "למקום" עם סוג מסוים וגם טעים של פיצוי.

לסיכום, יש למנוע עליה למיטת המשפחה, יש לעשות "תיקון" כשהיא מנסה בכל זאת לעלות והעיקר ליצור לה אופציה אחרת - מיטה חלופית משלה.

כלב מעורב שחור יושב על רקע לבן. ShutterStock
לפעמים כלבי שמירה מחונכים נעשים חביבים מדי/ShutterStock

הכלב שלי מאולף מעולה, הוא מאוד חביב (למרות שהוא מעורב עם רוטויילר או דוברמן), אבל נראה שהוא לא יודע מה זה לנשוך בכלל. אני רוצה ללמד אותו לזהות מתי אני בסכנה. איך זה נעשה מבלי לקלקל את אופיו הטוב והאם יש לזה השלכות שעלי לדעת?

רב תודות לך ולעבודת האילוף והחינוך. הגעת עם כלבך להישגים נאים וכלבך החביב מתנהג למופת. כאשר הוא יגיע לבגרות ויחוש שאתה בסכנה, הוא יתפקד על פי טבעו וימנע מאחרים לתקוף אותך. הימנע מניסיונות להפכו לכלב הגנה, שכן מהרגע בו יחוש ככלב הגנה יש חשש שתשתנה התנהגותו ואתה תשאר עם כלב פחות שקט וגם לא רגוע. אני ממליץ להמשיך לנהוג בו וכלפיו כפי שנהגת עד היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כלב האסקי משחק בכדורגל. ShutterStock
יש האסקים-סיביריים שמעדיפים דווקא להציק לפקיניזים/ShutterStock

יש לי פקינזית והאסקית סיבירית, וגם שתי בעיות: 1. ההאסקית, בת שנה וחודשיים, כל הזמן קופצת ולא נחה לרגע 2. ההאסקית כל הזמן מציקה לפקינזית וזה כבר הפך להיות מטרד. מה לעשות?

הכלבות שלך זקוקות למנהיג ומאלף כאחד. אילוף ההאסקית, אכן, יכול ממש להועיל. אני מציע, על כן, להזמין מאלף שילמד אותך דרכים ליהנות מההאסקית. תוך כדי האילוף תיווכח כי תוכל להגיע להישגים גם באשר לקשרים בין שתי הכלבות.

אין בתחום הזה פתרונות מהירים, כי מתחייב תהליך ארוך, אלא שהוא לעצמו גם מענין וגם "כיפי" אז למה לא?

נסה ותראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully