וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזון העצמות היבשות: הלוויה לעצמות שהתגלו ביפו

מוטי לוי

28.3.2011 / 7:02

החרדים המתנגדים לחפירות ביפו ייערכו היום הלווית המונים לעצמות שנמצאו בעיר, אשר לטענתם שייכות ליהודים. בטקס יטילו "קללה" על אלו שהפריעו למנוחת המתים

אנשי הארגון החרדי "אתרא קדישא" יקיימו היום (שני) הלווית המונים לעצמות אדם שנמצאו בחפירות שהתקיימו בגבעת אנדרומדה ביפו, אשר שייכות, לטענתם, ל-150 יהודים שנקברו במקום. בכך יגיעו אל תומם למעלה מעשרה חודשי הפגנות חרדים נגד החפירות ביפו, שכללו התנכלויות לחברת 'אלקטרה' שיזמה, לטענת החרדים, את החפירות ולאנשי רשות העתיקות.

הטקס ייפתח בשעה שתיים בצהריים בכיכר זופניק בשכונת גאולה בירושלים, בתפילה ובנאומי הרבנים המשתייכים בעיקר לפלג החרדי הקיצוני של "העדה החרדית". לאחר התפילה יטילו המוני המשתתפים "קללה" מיוחדת על מי שלטענתם פגעו במנוחת המתים. לאחר מכן תחל ההלוויה בה צפויים המשתתפים לצעוד כמה מאות מטרים. נכון לעכשיו לא ברור עדיין היכן ייקברו העצמות.

אהרל'ה יקטר, העומד בראש האגודה החרדית 'למניעת חילולי קברי ישראל', סיפר לוואלה! חדשות כי השיוך של העצמות שנמצאו ביפו ליהודים איננו ברור בכלל וכי רוב הסיכויים שמדובר בעצמות של גויים. כראיה לכך הוא מציג תצלום של מצבה שנמצאה במקום ועליה נראה צלב. יקטר הוסיף גם כי לצד העצמות המדוברות נמצאו במקום גם עצמותיהם של חזירים.

"אם זה עצמות של יהודים היו צריכים לקבור אותם כבר לפני כמה ימים ביום שקיבלו אותם. מנגד, אם זה קברי גויים אז מה הבעיה בכלל?" תמה יקטר. "אלא מה, הם עצמם יודעים שקוברים אותם רק בגלל ספק, רק כי יש סיכוי שאלו עצמות יהודים", הוסיף.

ואליש קרויס מ"העדה החרדית" דחה את טענותיו של יקטר בתוקף ואמר כי "על העצמות ביפו אף אחד לא אומר שהן גויים. אתה חושב שאנחנו מחפשים מלחמות בחינם?" בנוגע לטענה כי נמצאו במקום עצמות של חזירים השיב קרויס בשאלה - "אם ימצאו בהר המנוחות עצמות של כלבים האם יגידו שהר המנוחות זה בית קברות של כלבים?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully